دو سارق حرفه‌ای دوچرخه‌ در استان خراسان شمالی دستگیر شدند و به جرایم خود اعتراف کردند. در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک فقره سرقت دوچرخه، بلافاصله ماموران به محل اعزام شدند.
کد خبر: ۵۲۱۰۵۴

 با حضور ماموران در محل، فردی به هویت علی.ج 23 ساله به اکیپ گشت مراجعه کرد و اظهار داشت دو نفر به نامهای مهدی.الف 19 ساله و امیرعلی.م 20 ساله دوچرخه ام را به سرقت برده‌اند. پس از بررسی‌های لازم مشخص شد یک​دستگاه دوچرخه حدود یک ماه قبل نیز توسط این افراد به سرقت رفته است که بلافاصله توسط سارقان دستگیر شدند. در بازجویی به‌عمل آمده از متهمان، آنان به بزه انتسابی خود معترف و به چند فقره سرقت نیز اعتراف کردند. در این رابطه تعداد چند دستگاه دوچرخه از سارقان کشف و ضبط شد.

سرقت از زنان مسن

دو سارق کیف قاپ که با استفاده از موتور سیکلت اقدام به ربودن کیف پیرزن‌ها می‌کردند از سوی ماموران انتظامی استان البرز شناسایی و دستگیر شدند.

مدتی پیش در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر سرقت کیف پیرزن‌ها از سوی دو جوان موتورسوار، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. در بررسی سرقت‌ها و تحقیق از مالباختگان مشخص شد سارقان در ساعات خلوت ظهر در خیابان‌ها پرسه زده و با شناسایی سوژه‌های خود که بیشتر آنها پیرزن‌ها بودند، در فرصت مناسب، اقدام به سرقت کیف آنها می‌کردند. با راهنمایی مالباختگان چهره فرضی دو سارق موتورسوار ترسیم و در اختیار واحد‌های گشت انتظامی کلانتری‌ها قرار گرفت تا این‌که در ساعت 8 و 30 دقیقه شب واقعه، ماموران کلانتری 31 کوی کارمندان در حال گشت زنی متهمان مورد نظر را شناسایی کرده و بلافاصله جهت توقف موتورسیکلت سواران دستور ایست صادر کردند.

متهمان بدون توجه به دستور ایست ماموران به سرعت از صحنه متواری شدند که با تعقیب و گریز ماموران در نهایت پس از طی مسافتی به علت انجام حرکات خطر ناک با یک خودروی تاکسی برخورد کرده و ناچار به توقف شدند. در همین لحظه سرنشین موتور سیکلت از محل متواری شد ولی راننده آن دستگیر و با توجه به این‌که دچار جراحت سطحی شده بود جهت درمان به بیمارستان منتقل و پس از مداوا به کلانتری منتقل شد.

ماموران با راهنمایی‌های سارق دستگیر شده و انجام کارهای اطلاعاتی آدرس سارق متواری را شناسایی کرده و در یک اقدام غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

متهمان در بازجویی‌های ماموران به جرم خود اعتراف کرده و اذعان داشتند در مناطقی از گوهردشت، میدان سپاه، خیابان شهید بهشتی، فردیس، حصارک و... با طعمه قرار دادن پیرزن‌های تنها کیف‌دستی آنها را ربوده و چون آنها قادر به مقاومت در برابر آنها نبودند براحتی از صحنه سرقت می‌گریختند.

تاکنون 12 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و پیگیری‌ برای شناسایی سایر شکات ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها