رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به تغییر نحوه برگزاری آزمون نهایی اخذ گواهینامه تا پایان امسال، گفت: پلیس راهور در صورت مشاهده برگزاری آزمون های صوری، توسط آموزشگاه ها، آن را جرم تلقی کرده و با متخلفان به شدت برخورد می کند.
کد خبر: ۵۱۸۴۳۲

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مومنی در خصوص تغییر در نحوه برگزاری آزمون نهایی اخذ گواهینامه، گفت: از این پس آزمون اخذ گواهینامه توسط افسران شاغل در کادر راهنمایی و رانندگی ناجا برگزار می شود، این در حالی است که پیش از این، آزمون نهایی توسط افسران بازنشسته این نیرو گرفته می شد.

وی افزود: این طرح بخشی دیگر از طرح های تحول بنیادین گواهینامه است که در نیمه دوم سال جاری اجرایی می شود.

رییس پلیس راهور ناجا یکی دیگر از موارد اجرایی در این طرح را، تغییر در مدت اعتبار گواهینامه ها دانست و اضافه کرد: براساس این طرح، مدت اعتبار گواهینامه های افراد تا 65 سال، 10 سال، 65 تا 75 سال، پنج سال و بالای 75 سال، دو سال می باشد که از ابتدای مهر ماه امسال اجرا شد.

سردار مومنی با اشاره به اینکه بخش دیگری از نظام بنیادین گواهینامه، شامل تغییر تعداد گواهینامه ها از شش به سه نوع است که در نیم سال دوم امسال اجرایی می شود، افزود: تغییر در نحوه برگزاری آزمون نهایی اخذ گواهینامه نیز بخشی از این مجموعه است که انشالله تا پایان سال جاری به اجرا در می آید.

برخورد با برگزار کنندگان آزمون های صوری اخذ گواهینامه

وی در پاسخ به این سوال که آیا راهور ناجا برگزاری آزمون های صوری توسط تعدادی از آموزشگاه ها را تائید می کند یا خیر، اظهارداشت: نمی خواهیم بگوییم هیچ تخلفی در این زمینه رخ نمی دهد، اما این مورد از جمله مواردی است که اگر وجود داشته باشد، جرم تلقی شده و با متخلفین به شدت برخورد خواهیم کرد.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و 900هزار گواهینامه صادر می شود، خاطرنشان کرد: در میان این تعداد از افراد که گواهینامه اخذ می کنند، ممکن است یک مورد با این ترفند اقدام به گرفتن گواهینامه کرده باشد، لذا این امر عمومیت ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها