طی درگیری‌های سه روز گذشته دست‌کم 21 نفر کشته و 150 نفر از مردم غزه مجروح شده‌اند

تل‌آویو؛ هدف حملات موشکی مقاومت

ترور احمد الجعبری، معاون فرمانده گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس آتش یک جنگ تمام عیار را در منطقه برافروخت.
کد خبر: ۵۱۶۹۳۸

در پی این ترور گروه‌های مقاومت به صورت یکپارچه درصدد واکنش برآمده و پاسخ‌ دندان‌شکنی به تجاوزات اسرائیل دادند. آنها موفق شدند حتی با موشک‌های خود تل‌آویو را هدف قرار دهند که در نوع خود عملیاتی بی‌نظیر توصیف شد. دیروز هم در خبرها آمده بود که موشک‌های مقاومت یک بار دیگر به تل‌آویو اصابت کرده و کنیست (پارلمان اسرائیل) را هدف قرار داده است. گروه‌های مقاومت همچنین اعلام کردند یک پهپاد جاسوسی را هم سرنگون کرده‌اند. طی درگیری‌های سه روز گذشته دست‌کم تاکنون 21 نفر کشته و 150 نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش فارس، در یکی از این حملات تعدادی زن مجروح و دو کودک فلسطینی نیز به شهادت رسیدند. تشدید درگیری‌ها در غزه با محکومیت بین‌المللی مواجه شده است. در این میان کشورهای عربی و اسلامی تجاوزات وحشیانه اسرائیل را محکوم و خواستار رسیدگی سازمان‌های بین‌المللی به این مساله شدند و از طرف دیگر کشورهای حامی رژیم صهیونیستی از جمله انگلستان و آمریکا با پشتیبانی از اسرائیل، تجاوزات این رژیم را به بهانه دفاع از خود توجیه کردند. در پی این تجاوزات مصر، سفیر خود را از اسرائیل فراخواند و روز گذشته نیز هشام قندیل نخست‌وزیر مصر برای بررسی اوضاع به غزه سفر کرد. امروز نیز قرار است رفیق عبدالسلام وزیر خارجه تونس به غزه سفر کند. گفته می‌شود تاکنون جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از 100نقطه را در نوار غزه هدف حملات موشکی خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، ارتش اسرائیل ژنراتور برقی را که برق منزل اسماعیل هنیه،‌ نخست‌وزیر دولت حماس را تهیه می‌کرد، هدف قرار داد و موجب آتش‌سوزی در منطقه شد، اما به هنیه و خانواده‌اش آسیبی نرسیده است. همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز منزل محمد السنوار، یکی از فرماندهان گردان‌های القسام در شهر خان‌یونس را هدف قرار دادند که به زخمی شدن چند نفر از شهروندان منجر شد.

کنفرانس نخست‌وزیران مصر و حماس

روزگذشته، هشام قندیل نخست‌وزیر مصر در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اسماعیل هنیه نخست‌وزیر حماس در بیمارستانی در غزه تاکید کرد قاهره در کنار فلسطین و غزه ایستاده و نباید در قبال خون‌های ریخته شده کوتاه آمد. هنیه با تشکر از حمایت‌های مصر گفت: مصر به مسئولیت‌های خود در قبال مساله فلسطین و غزه عمل کرده و نشان داد که وعده‌های مقام‌های قاهره راستین است. هنیه و قندیل با بالابردن دست‌های آغشته به خون یک کودک فلسطینی شهید شده در حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند این خون متعلق به همه جهان عرب است و نمی‌توان در برابر این تراژدی ساکت نشست.

به گزارش فارس، همزمان با سفر هشام قندیل، نخست‌وزیر مصر به غزه، یک انفجار این منطقه را به لرزه در آورد. این درحالی بود که رژیم اشغالگر گفته بود حملات خود به غزه را هم زمان با سفر نخست‌وزیر مصر به این منطقه به مدت 3 ساعت متوقف خواهد کرد. اسماعیل هنیه روز پنجشنبه در پاسخ به تهدیدهای رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای شهادت در غزه مورد تاکید قرار داد. از سوی دیگر اسرائیل کاتز، وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی تهدید کرد اگر شلیک موشک‌ از نوار غزه متوقف نشود، ارتش اسرائیل اسماعیل هنیه را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش بی‌بی‌سی، از آغاز دور تازه درگیری‌ها بیش از ۲۳۰ موشک از غزه به سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است. دراین حملات تاکنون دست‌کم چهار صهیونیست کشته و 80 نفر زخمی شده‌اند. گروه‌های مقاومت روز پنجشنبه با موشک فجر 5 تل‌آویو را هدف قرار دادند که در نوع خود عملیاتی بی‌نظیر توصیف شد. گفته می‌شود تاکنون بیش از 300 خانواده اسرائیلی از ترس و وحشت واکنش نیروهای مقاومت اسلامی به حملات جنگنده‌های صهیونیست جنوب فلسطین اشغالی را ترک کردند. در همین رابطه رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تائید کرد ارتش 16هزار نیرو را در تدارک برای حمله زمینی به غزه فراخوان کرده است. در یک خبر دیگر درحالی که تلویزیون رژیم صهیونیستی از تعطیلی فرودگاه بن گوریون در اثر حملات موشکی حماس خبر می‌داد سخنگوی پلیس این رژیم اخبار منتشر شده را رد و اعلام کرد فرودگاه باز است.

واکنش‌ها

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به تحولات اخیر در غزه، حملات موشکی نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی را برای صهیونیست‌ها غافلگیرکننده خواند و گفت: شلیک موشک فجر 5 به تل‌آویو بیانگر میزان توانایی و صلابت فلسطینی‌هاست. وی درادامه سخنانش یادآور شد: وظیفه تمام اعراب و مسلمانان و آزادگان جهان است که در کنار غزه و مقاومت به شکلی واقعی و حقیقی بایستند.

در ادامه این واکنش‌ها ایسنا گزارش داد فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه عصر پنجشنبه در تماس تلفنی با محمد مرسی، رئیس جمهور مصر در خصوص رخدادهای نوار غزه و اراضی اشغالی بحث و مذاکره کرد. همچنین آمریکا از مصر خواست تا از نفوذ خود در خاورمیانه برای کمک به پایان بخشیدن اقدامات خشونت‌آمیز میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها استفاده کند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز در تماس با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از نگرانی شدیدش در قبال اقدامات خشونت‌آمیز در غزه سخن گفت و خواهان پایان بخشیدن به کشتار غیرنظامیان شد. گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان نیز از بالاگرفتن مناقشه خاورمیانه ابراز نگرانی کرده و افزود نباید گذاشت منطقه را موج جدید خشونت فراگیرد. روسیه با «نامتناسب» خواندن حملات هوایی اسرائیل به مواضع فلسطینیان، این حملات را محکوم کرد. چین از حمله اسرائیل به غزه عمیقا ابراز نگرانی کرده و مقامات این کشور را به خویشتنداری فراخوانده است. میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان نیز حمله اسرائیل به نوارغزه را «وحشیانه» خواند و محکوم کرد. کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز جامعه جهانی را به ادای مسئولیت در قبال صلح و امنیت بین‌المللی دعوت کرده‌اند. دولت قطر خواستار آن شده که تعرض اسرائیل بدون پاسخ نماند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم که در سفر اروپایی خود به سر می‌برد، سفر خود را با بروز تنش ناتمام گذاشت و به رام‌الله بازگشت.

مردم یمن نیز بامداد دیروز با برگزاری تظاهراتی میلیونی با عنوان «با هم به یاری مردم فلسطین بشتابیم» مخالفت خود را با حملات رژیم صهیونیستی به مردم بیگناه غزه، اعلام کردند. در مصر نیز مردم مسلمان روز گذشته با برگزاری تظاهراتی پرشکوه تجاوزات اسرائیل به غزه را محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها