پراید بدون کیسه هوا همچنان مجوز شماره گذاری ندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با رد اظهارات مدیرعامل شرکت سایپا، اعلام کرد: هیچ مجوزی برای شماره گذاری پراید بدون کیسه هوا (ایربگ) صادر نشده است.
کد خبر: ۵۱۵۲۲۰
 نظام‌الدین برزگری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درمورد مهلت مجدد به شرکت خودروسازی سایپا برای شماره‌گذاری محصولات بدون کیسه هوای این شرکت تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد و شورای عالی استاندارد هیچ مهلت قانونی مجددی برای نصب کیسه هوا روی محصولات این شرکت در نظر نگرفته است و فقط خودروی دارای کیسه هوا باید در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: در صورتی که شرکت سایپا یا هر خودروساز دیگری نمی تواند به تعداد کافی کیسه هوا تهیه کند، چون طراحی اصلی در قسمت داشبورد انجام شده است، شرکت‌ها می‌توانند خودروهای تولیدی را در پارکینگ نگه دارند و پس از تامین کیسه هوا این خودروها را تحویل متقاضیان دهند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در مورد اظهارات سعید مدنی، مدیرعامل سایپا که روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد این شرکت برای شماره‌گذاری پراید بدون کیسه هوا تا پایان سال مجوز دریافت کرده است، اظهار کرد: وی نظر شخصی خود را اعلام کرده است.

برزگری افزود: اگر قرار است مهلت مجددی برای شماره گذاری پراید بدون کیسه هوا صادر شود باید از طریق سازمان ملی استاندارد یا شورای عالی استاندارد ابلاغ شود که چنین کاری انجام نشده است.

وی یادآور شد: این شرکت پیش از این برای شماره‌گذاری محصولات بدون کیسه هوا از شورای عالی استاندارد یک مهلت شش ماهه دریافت کرده بود که تمدید هم شد.

برزگری تاکید کرد برای انجام چنین امری باید از طریق شورای عالی استاندارد مصوبه‌ای به ما ابلاغ شود که فعلا چنین مصوبه‌ای به دست ما نرسیده است اما از آنجا که مصوبه شورای عالی استاندارد برای ما لازم‌الاجراست، اگر ابلاغ شود ما مطیع هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها