کریمی، کارنی و آپیا احتمالا به تیم ژوزه می?پیوندند

دلخوشی پرسپولیس به 3 بازیکن

بازگشت علی کریمی، جذب دیوید کارنی مدافع ملی‌پوش استرالیا و آپیا هافبک غنایی سابق یوونتوس، سه احتمال قریب به یقینی بود که خبر آن دیروز از باشگاه پرسپولیس به گوش رسید، سه بازیکنی که حضور آنها می‌تواند سرپوشی باشد بر بسیاری از نقاط ضعف لشکر سرخ!
کد خبر: ۵۱۴۵۴۳

باشگاه پرسپولیس دیروز خبرساز بود؛ از ادامه اخبار پیرامون بازگشت علی کریمی و شکایت باشگاه از سرمربی تیم ملی گرفته تا احتمال جذب دو بازیکن خارجی مطرح که همه و همه در نوع خود مورد توجه هواداران باشگاه قرار گرفت. در شرایطی که محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه بازگشت کریمی را منوط به جلب رضایت مانول ژوزه از سوی این بازیکن اعلام کرد، کریمی از حضورش در تمرینات پرسپولیس بعد از بازی تیم ملی با ازبکستان (بیست و چهارم آبان) خبر داد. در همین رابطه منابع خبری با اشاره به آشتی‌کنان سعید شیرینی سرپرست پرسپولیس با علی کریمی و همچنین اعلام آمادگی مانوئل ژوزه برای حضور این بازیکن در تمرینات پرسپولیس، بازگشت او را قطعی دانستند.

در این میان علاوه بر بازگشت کریمی که بسیار محتمل به نظر می‌رسد، باشگاه پرسپولیس برای تقویت نقاط ضعف خود یعنی میانه میدان و حتی خط دفاعی با دو بازیکن صاحب نام خارجی که کارنامه درخور توجهی دارند، مذاکراتی انجام داده است که ظاهرا مذاکرات اولیه موفقیت‌آمیز بوده و بزودی باید منتظر حضور «استفان آپیا» هافبک غنایی و دیوید کارنی مدافع استرالیایی در تهران باشیم.استفان آپیا که 31 سال دارد، هشت سال در سری آ ایتالیا حضور داشته، دو سال در یوونتوس، سه سال در فنرباغچه بازی کرده و دو سال نیز مرد سال آفریقا شده است. وی بازیکنی است که نیم‌فصل اول سال گذشته در تیمی بازی نکرد و در نیم‌فصل دوم به تیم صربستانی وودینا رفت و در 13 بازی که برای این تیم انجام داد، یک گل به ثمر رساند. این هافبک دفاعی که در 69 بازی ملی برای تیم ملی غنا 16 گل به ثمر رسانده، قرار است در صورت اخذ روادید ایران طی امروز و فردا در تهران حضور یافته و روز پنجشنبه در تمرین پرسپولیس شرکت کند. در این بین با توجه به این‌که آپیا در ماه‌های گذشته در هیچ تیمی بازی نکرده است با خواست مانوئل ژوزه سرمربی پرسپولیس او ابتدا باید تست فنی بدهد.

دیگر بازیکن مدنظر پرسپولیس دیوید کارنی مدافع و هافبک چپ تیم ملی استرالیاست، بازیکنی که 46 بازی ملی و شش گل را در کارنامه دارد و در سه دیدار نخست تیم ملی استرالیا در مقدماتی جام جهانی به عنوان یار ثابت به میدان رفت. کارنی بیست و هشت ساله که اخیرا از باشگاه بنیادکار ازبکستان جدا شده است، سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس در تیم‌های شفیلد یونایتد، نوریچ و بلکپول را دارد و احتمال دارد تا پایان هفته برای حضور در تمرین پرسپولیس به ایران بیاید.

اما درباره آخرین شرایط پرسپولیس، سعید شیرینی، سرپرست پرسپولیس به ایسنا گفت: آپیا امروز به تمرین می‌آید و پس از کار زیرنظر کادر فنی در صورت صلاحدید مربیان به تیم اضافه می‌شود. ما حتما در هفته‌های آینده یکی، دو هافبک خیلی خوب به خدمت می‌گیریم.

شیرینی درباره غیبت سه روزه شهاب گردان در تمرین‌های این تیم اظهار کرد: گردان در این سه روز با هماهنگی کادر فنی در تمرین‌ها حاضر نشده و هیچ مشکلی با تیم ندارد. بحثی برای جدایی مطرح نبوده و او قرار نیست از پرسپولیس برود.

نکته جالب توجه درباره حضور بازیکنان خارجی در پرسپولیس این است که این باشگاه ید طولایی در جذب بازیکنان خارجی ضعیف دارد و در صورت حضور آپیا در لیگ برتر ایران، او سرشناس‌ترین بازیکن خارجی تاریخ لیگ برتر می‌شود. پرسپولیس تاکنون 34 بازیکن خارجی در تاریخ خود داشته است که صرف‌نظر از بازیکنانی چون آلن ویتل، ابراهیم توره، هوار ملا محمد و ایمون زاید، دیگر خریدهای خارجی سرخ گرهی از مشکلات این تیم باز نکرده است.

شفاف‌سازی مالی استقلال و پرسپولیس

نشست مشترک نمایندگان دیوان محاسبات و وزارت ورزش و جوانان با مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در شرایطی برای بررسی آخرین وضع مالی دو باشگاه برگزار شد که در این نشست بر شفاف‌سازی مالی سرخابی‌ها تاکید شد. در این نشست که عبدالرضا ساور، معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان، حسینی‌زاده و دودانگه نمایندگان دیوان محاسبات و علی فتح‌الله‌زاده و محمد رویانیان مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس حضور داشتند، ساور با بیان این‌که دیوان محاسبات به طور دقیق بر همه در آمدها و هزینه‌های دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس نظارت می‌کند از مدیران دو باشگاه خواست در پایان هر سال ضمن ارائه ترازنامه مالی خود، بودجه پیشنهادی را هم تنظیم کنند تا وزارت ورزش و جوانان با توجه به مواد قانونی و در چارچوب مصوبات بتواند کمک‌های مورد نظر را در اختیار دو باشگاه قرار دهد.در این میان فتح‌الله‌زاده و رویانیان با بیان این‌که وزارت ورزش برای هر کدام از این باشگاه‌ها بودجه 5‌/‌8 میلیارد تومانی در نظر گرفته است، تاکید کردند با وجود دریافت نکردن بودجه، آماده ارائه تراز مالی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها