رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر کاهش نرخ دلار را علت اصلی کاهش قابل توجه قیمت سکه و طلا در بازار داخلی دانست و گفت: البته در یک هفته اخیر قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی هم حدود 33 دلار کاهش داشته است.
کد خبر: ۵۱۳۵۵۵

به گزارش واحد مرکزی  خبر،‌ محمد کشتی آرای در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه مصرف طلا در کشور نصف شده است، گفت: پیش از این عمده خرید طلا و زیورآلات برای زینت و استفاده شخصی بود اما در یک سال اخیر عمده خریدها برای ثروت اندوزی و با رویکرد حفظ ارزش دارایی بوده است.

وی افزود: این روند باعث شده است که حدود 50 درصد صنف طلا و جواهرسازی در کشور تعطیل شود که امیدواریم مسئولان در این باره تدبیرسازی کنند.

کشتی آرای گفت: عمده خرید مردم در بازار طلا و سکه به سمت سکه بهار آزادی گرایش داشته است و این روند کاهش تقاضای طلا و جواهر را نشان می دهد.

وی قیمت سکه تمام بهار آزادی را یک میلیون و 140 هزار تومان، نیم سکه را 580 هزار تومان و نرخ ربع سکه را 291 هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت سکه های یک گرمی هم به 165 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر قیمت هر گرم طلای 18 عیار را 118 هزار تومان اعلام کرد و افزود: نوسان قیمت ها نشان می دهد که شهروندان باید برای حضور در این بازار دقت کافی داشته باشند.

کشتی آرای گفت: اگر پس اندازهای ما در بخش های واقعی اقتصاد بکار گرفته شود به نفع همه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها