اعتراف صهیونیست ها:

رهگیری ایوب بسیار سخت بود

یک منبع امنیتی ارشد اسراییل اذعان کرد که شناسایی و رهگیری هواپیمای بدون سرنشین "ایوب" که حزب الله اخیرا به پرواز درآورد، بسیار سخت و دشوار بوده است.
کد خبر: ۵۰۹۷۹۵

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، این مسئول ارشد اسراییلی تاکید کرد: "با توجه به حادثه اخیر، در رزمایش مشترک فعلی میان ارتش امریکا و اسراییل، برنامه شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین و جلوگیری از پرواز آنها به طور ویژه مورد توجه قرار دارد. شناسایی این گونه هواپیماها و کنترل آنها ماموریتی بسیار سخت و پیچیده است".

از سوی دیگر، پایگاه اطلاع رسانی مجله عبری "اسراییل دیفنس" که در زمینه امور نظامی و امنیتی فعالیت می کند، تاکید کرد که نفوذ هواپیمای حزب الله به حریم هوایی اسراییل فقط یک نمونه از وقایعی است که در جنگ احتمالی آینده با حزب الله رخ خواهد داد، چرا که پیش بینی می شود حزب الله ده ها هواپیمای بدون سرنشین به اسراییل ارسال کند که شناسایی و جلوگیری از پرواز آنها بسیار سخت خواهد بود. از زمان سرنگونی این هواپیما، یک جنگ روانی میان ارتش اسراییل و حزب الله به راه افتاده است که ارتش را وادار کرد تا اطلاعات مربوط به این هواپیما را پنهان کند و تصاویر و بقایای آن را مخفی نگه دارد. اما برخی از غیرنظامیان اسراییلی در شبکه های اجتماعی تصاویری از این هواپیما منتشر کردند که نشان می دهد طول هریک از بالهای آن به بیش از دو متر می رسد.

این پایگاه همچنین  از حادثه ای خبر داد که چهار ساعت قبل از ورود هواپیمای حزب الله به فضای اسراییل، نزدیک بود به سرنگونی یک هواپیمای مسافربری منجر شود.

 شیمون پرز در همین راستا گفته است که از نفوذ هواپیمای حزب الله به فضای اسراییل چندان منفعل نشده، زیرا خطری که حزب الله برای لبنان دارد، بیش از خطر آن برای اسراییل است (!)

وی در بازدید از روستاهای دروزی ها در شهر الجلیل در شمال فلسطین اشغالی به مناسبت نزدیک شدن عید قربان، گفت: مردم لبنان دشمن اسراییل نیستند، ولی سید حسن دبیر کل حزب الله می خواهد هر شهروند لبنانی یک موشک برای شلیک به سمت اسراییل داشته باشد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها