با محاصره مخفیگاه سرکرده باند، چند قبضه سلاح کمری از متهم کشف و ضبط شد

دستگیری باند راهزنان مسلح

شش عضو باند سارقان مسلح که با کمین در جاده‌های اطراف تهران، محموله کامیون‌ها را سرقت و رانندگان را با دست و پای بسته در بیابان‌ رها می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۰۶۳۴۷

به گزارش مهر ،سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران، گفت: در روز‌های پایانی سال گذشته، راننده یک خودروی ترانزیت با مراجعه به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس به ماموران خبر داد: سرنشینان یک دستگاه خودروی ماکسیمای مشکی رنگ، با تهدید سلاح گرم، دست و پایم را بستند و مرا در صندوق عقب خودرو محبوس کردند و بعد از سرقت محموله کامیون ترانزیت که قطعات لوازم یدکی خودرو بود، مرا در بیابان‌های اطراف جاده دماوند ـ با دست و پای بسته ـ رها کردند.

محمدیان افزود: با تشکیل پرونده مقدماتی و با دستور شعبه اول دادیاری دادسرای امور جنایی تهران، پرونده در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

راننده خودروی ترانزیت در مرحله بعدی از تحقیقات به کارآگاهان گفت: از بندر بوشهر به مقصد تهران محموله لوازم یدکی خودرو حمل می‌کردم. در سه راهی سیمان برای پرسیدن آدرس توقف کردم که سرنشینان یک دستگاه خودروی ماکسیمای مشکی رنگ، در حالی که مسلح به سلاح گرم و سرد بودند به من حمله‌ور شدند و پس از ضرب و شتم، مرا داخل صندوق عقب خودرویشان انداخته و پس از چند ساعت حرکت در بیابان‌های اطراف جاده دماوند و با دست و پای بسته، رها کردند.

کشف محموله ترانزیت در یک گاراژ متروکه

رئیس پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: با اطلاعات ارائه شده از سوی راننده، مشخصات کامیون موردنظر در سیستم جامع پلیس ثبت شد و چند روز بعد پلیس آگاهی شهرستان پاکدشت با کشف خودرو و محموله سرقت شده در گاراژی متروکه در حوالی آن شهرستان، سه نفر به اسامی رسول، محسن و قدرت را دستگیر کردند و بلافاصله کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پلیس آگاهی شهرستان پاکدشت حاضر شدند.

در تحقیقات مشخص شد در پی اخبار و اطلاعات مردمی مبنی بر تردد افراد با وسایط نقلیه مشکوک به گاراژی متروکه، ماموران انتظامی شهرستان پاکدشت در محل حاضر شده و با دستگیری سه متهم کامیون حامل محموله لوازم یدکی را کشف کرده‌اند.

اجاره گاراژ متروکه با اسناد جعلی

محمدیان افزود : با انتقال متهمان به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ و آغاز تحقیقات، با وجود این که متهمان با اظهارات ضد و نقیض قصد پنهان کردن واقعیت را داشتند، آنها از سوی راننده کامیون شناسایی شدند و بناچار لب به اعتراف گشودند. متهمان در این ارتباط به ماموران گفتند با همدستی بهنام و فرزاد در قالب یک باند مخوف به سرقت محموله لوازم یدکی اقدام کردند که در مرحله بعدی متهمان دستگیر و مشخص شد سرکرده باند به نام بهنام پس از اطلاع از دستگیری همدستانش مخفی شده است.

سرکرده باند در دام

رئیس پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: در تحقیقات از متهمان درخصوص شیوه و شگرد آنها در سرقت مسلحانه محموله‌های ترانزیت و چند دستگاه خودروهای ماکسیما برای استفاده در سرقت ها ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرکرده گروه (بهنام) سه قبضه سلاح کمری در اختیار دارد که هر بار و در زمان سرقت محموله‌ها، سلاح‌ها را در اختیار دیگر اعضای گروه قرار داده و پس از پایان هر سرقت نیز از اعضای گروه تحویل گرفته و نزد خود نگهداری می‌کند.

اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه بهنام و دستگیری وی در شرایطی در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت که این متهم به واسطه سوابق متعدد در زمینه ارتکاب جرایم مختلف، زندگی مخفیانه‌ای را انتخاب کرده بود و طی این مدت همواره از هویت‌های جعلی استفاده می‌کرد.با وجود این و با انجام سلسله اقدامات پلیسی گسترده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند بهنام بتازگی از تهران خارج شده و در یکی از روستاهای شهرستان اردبیل مخفی شده است.

در پی این اطلاعات، هماهنگی‌های لازم با پلیس آگاهی شهرستان اردبیل انجام و با توجه به مسلح بودن متهم، سابقه‌دار بودن وی و احتمال ایجاد درگیری مسلحانه با مأموران یا حتی گروگانگیری تیم ویژه‌ای از کارآگاهان تشکیل و محل‌های تردد بهنام تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت. سرانجام روز بیست و پنجم شهریور و در حالی که متهم با یک دستگاه خودروی MVM قصد متواری شدن از دست کارآگاهان را داشت، در یک عملیات تعقیب و گریز و با شلیک گلوله به چرخ‌های خودرو، متهم قبل از امکان شلیک یک گلوله به سمت کارآگاهان، دستگیر شد و پس از هماهنگی‌های لازم، در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کشف چند قبضه سلاح

محمدیان تصریح کرد : با انتقال بهنام ـ ع به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ و آغاز تحقیقات، وی علاوه بر چند فقره سرقت مسلحانه محموله خودروهای ترانزیت، سرقت مسلحانه چند دستگاه خاور برای جابه‌جایی محموله‌های سرقتی، دو فقره سرقت مسلحانه احشام، یک فقره آدم‌ربایی مسلحانه در شهرستان کرج با انگیزه اختلاف مالی با فروشندگان موادمخدر درخصوص جابه‌جایی یکصد کیلوگرم موادمخدر و ده‌ها فقره سرقت خودروهای ماکسیما و مزدا 3 اعتراف کرد.

متهم در ادامه تحقیقات، به نگهداری چند قبضه سلاح کمری در منطقه کیانشهر اعتراف کرد که در بازرسی از این محل، علاوه بر کشف چند قبضه سلاح کمری غیر مجاز و بیش از 250 گلوله جنگی همراه آنها، سه نفر از مجرمان سابقه‌دار نیز که در زمان متواری بودن بهنام، وظیفه تهیه مخفیگاه برای او را برعهده داشتند، دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی به اداره یکم منتقل شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، یادآور شد: با توجه به گستردگی اقدامات و جرایم ارتکابی از سوی اعضای این گروه از سارقان مسلح بویژه از سوی متهم اصلی پرونده، اکنون تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی از سوی اعضای این گروه از متهمان در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها