برای مردمی که در شهر زندگی می‌کنند و دغدغه‌های فراوانی دارند وجود یک خودروی الکتریکی کوچک که علاوه بر رعایت جوانب زیست‌محیطی بتواند با سرعتی ایده‌آل چراغ‌های راهنمایی و ترافیک‌های سرسام‌آور را پشت سر بگذارد مانند هدیه‌ای است که با ظرافت فن و اندیشه متخصصان برای تعامل با محیط شهری و محیط‌زیست شهروندان به طور همزمان بسته‌بندی شده باشد.
کد خبر: ۵۰۴۵۲۲

خودروی QBEAK EV که بتازگی توسط کارخانه دانیش الکترونیک اکوموو در دانمارک طراحی شده، خودرویی الکتریکی اما با ویژگی‌های خاص رقابتی نسبت به دیگر خودروهاست. این خودروی کوچک علاوه بر خصوصیات فنی منحصر به فرد، دارای ظاهری زیبا و مطابق با نیازهای حمل و نقل شهری بوده و بسیار پیشرفته و مجهز است. کارخانه سازنده ضمن توجه به خواسته‌ها و نیازهای خریداران مانند راحتی، ایمنی و کیفیت خودرو به رعایت جوانب زیست‌محیطی مانند انتشار حداقلی آلاینده‌ها، خاصیت بازیافتی و استانداردهای زیست‌محیطی به منظور تولید خودرویی منحصر به فرد اهتمام ورزیده است.

یکی از ویژگی‌های این خودرو انعطاف‌پذیری آن با سلیقه خریداران است. آنها می‌توانند از میان طراحی‌های داخلی و بیرونی متفاوتی که ارائه شده، امکانات و تجهیزات متنوعی را انتخاب کنند. موتور این خودروی کوچک با توانی معادل 71 کیلووات می‌تواند با سرعتی حدود 120 کیلومتر در ساعت حرکت کند و از آنجاکه حد مجاز سرعت در شهر حدود 80 کیلومتر در نظر گرفته می‌شود، این سرعت برای یک خودروی درون‌شهری ایده‌آل است. متخصصان در ساخت این خودرو از مواد اولیه سبک‌تری استفاده کرده‌اند، لذا این خودرو سبک بوده و وزنی معادل 425 کیلوگرم دارد و باتوجه به طراحی خاص درونی، بدنه کمی بزرگ‌تر از خودروی اسمارت Fortwo ساخته شده است. این خودروی الکتریکی پس از یک‌بار شارژ می‌تواند مسافتی حدود 300 کیلومتر را بپیماید. تلفیق هنر و تکنیک در ظاهر این خودرو و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و مشتاق می‌شود تا بتواند رانندگی با این خودروی دوست‌داشتنی را تجربه کند. انتظار می‌رود با توجه به وزن کم و اندازه کوچک و همچنین طراحی جالب بدنه به​عنوان وسیله‌ای مناسب در حمل و نقل شهری، این خودرو بزودی با استقبال خوبی مواجه شود. کارشناسان سازنده برنامه‌ریزی خود را برای تحویل آن در پاییز امسال پیش‌بینی کرده‌اند.

cleantechnica / مترجم: حمیده سادات هاشمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها