برد و باخت دو روی سکه ورزش است، بویژه در رقابت‌هایی چون المپیک که همه در راه پیروزی با امید و انگیزه‌ای خاص در آن شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۴۳۹۳

 شاید از یک منظر همین اشک‌ها و لبخندهاست که جلوه‌هایی خاص را به بازی‌های المپیک می‌بخشد، بویژه اگر این رقابت‌ها و مبارزه‌ها برآمده از روح جوانمردی و فتوت باشد، نه رسیدن به پیروزی به هر قیمت که از گذشته تا امروز در روح ورزش ایرانی جایی ندارد.

خوشبختانه امروز و با نتیجه خوب و قابل توجه قهرمانان ایران عزیز در المپیک 2012 لندن، سرفصل تازه‌ای در ورزش کشور گشوده شده است و ثمره هفت، هشت سال کار خوب در راه مدال آوری در عرصه‌های بین‌المللی امروز در المپیک سی‌ام بخوبی جواب داده و باعث غرور ایرانیان در جای جای جهان شده است.

هر چند در این بین تمام نگاه‌ها متوجه مدال‌آوران ورزش ایران در این بازی‌هاست، اما یقینا نباید از قهرمانانی که دلاورانه و با شایستگی مبارزه کردند ولی دستشان از مدال کوتاه ماند بسادگی گذشت و آنان را در گذر ایام به دست فراموشی سپرد، بویژه اگر توجه کنیم که یک قهرمان المپیکی برای حضور در این رقابت‌ها،‌ ماه‌های طولانی قید زندگی خانوادگی را زده و سفت و سخت تمرینات حرفه‌ای‌اش را دنبال می‌کند، تنها به این امید که با رسیدن به مدال دل مردم را شاد کند و از این رهگذر، پاداش‌های قهرمانی‌اش را نیز به زخم‌های زندگی‌اش بزند.

اما طبق قانون ورزش، قرار نیست که همه برنده باشند، بخصوص اگر قضاوت‌های ناعادلانه نیز گریبان تعدادی از ورزشکاران را گرفته و آنان را از صعود و افتخارآفرینی باز دارد.

موضوعی که در رابطه با سعید عبدولی در کشتی فرنگی و علی مظاهری در بوکس افتاد و اجازه نداد که این دو ورزشکار خوب ایران، نتیجه مرارت‌های چندین ماهه‌شان را بگیرند.

اما از نظر مردم ایران هر دوی این ورزشکارها قهرمانند، همان‌طور که سعید محمدپور در وزنه‌برداری، احسان روزبهانی در بوکس، نوشاد عالمیان در تنیس روی میز، ارائه‌گر رقابت و مبارزه‌هایی خوب و قابل قبول بودند تا آنها نیز با وجود دور شدن از مدال، در نظرگاه مردم قهرمان باشند و از مسوولان ورزش بخواهند که از تلاش‌ها و زحمات آنان نیز تجلیل لازم شود.

خوشبختانه محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور، گام نخست را در این جهت برداشته و به وزیر ورزش دستور داده است که از سعید عبدولی نیز به مانند چهره‌های طلایی ورزش ایران در المپیک تجلیل شود.

هر چند محمد عباسی نیز اعلام کرده که از علی مظاهری نیز به طور ویژه تجلیل خواهد شد، اما یقینا تمام چهره‌هایی که در میدان المپیک خوب مبارزه کردند، از نظر مردم قهرمانند و نباید زحمات آنها از نظر پنهان بماند.

حجت الله اکبرآبادی - دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها