نقابدار سیاهپوش تماشاچیان فیلم را در سالن سینما به گلوله بست

جمعه سیاه در کلرادوی آمریکا

مرد نقابدار، تماشاگران فیلم در سالن سینمایی در شهر «دنور» را به گلوله بست و جان 14 نفر را گرفت. مرد سیاهپوش در سالن سینما در دنور (ایالت کلرادو) آمریکا، تماشاگران فیلم «بازگشت شوالیه تاریکی» را به گلوله بست که براساس آخرین خبرها تاکنون 14 نفر کشته شده‌اند و حال تعداد دیگری از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.
کد خبر: ۴۸۹۶۵۸

به گزارش خبرگزاری‌ها، بامداد دیروز (جمعه) فردی که ماسک ضدگاز به چهره و لباس سیاه به تن داشت، یکباره با مسلسل خودکار به سوی تماشاگران یک سینما آتش گشود که در این حادثه ده نفر در محل حادثه به قتل رسیدند و ده‌ها نفر نیز زخمی و به مراکز درمانی منتقل شدند.

تماشاگران که با شنیدن صدای شلیک‌های پیاپی در سالن سینما تصور می‌کردند با یک شوخی سر و کار دارند، آن را چندان جدی نگرفتند؛ اما پس از دقایقی وقتی حمام خون به راه افتاد، فریادزنان به سمت درهای خروجی سینما یورش بردند، یکی از شاهدان عینی به خبرنگاران گفت: مرد سیاهپوش که لباس ضدگلوله به تن داشت، با پرت کردن گاز اشک‌آور میان تماشاچیان، سلاح خودکار خود را روی مردم نشانه گرفت و شلیک کرد.

در پی وقوع این حادثه، پلیس، سینمای محل حادثه را محاصره کرد و با انتقال زخمی‌ها به بیمارستان، چهار نفر دیگر از آنها نیز جان خود را از دست دادند و تعداد قربانیان تا بعدازظهر دیروز به 14 نفر افزایش یافت.

رئیس پلیس ایالت کلرادوی آمریکا پس از این حادثه به خبرنگاران گفت: حادثه در سالن سینما اورورا رخ داده و تاکنون 14 نفر کشته شده‌اند و 50 نفر نیز بر اثر اصابت گلوله در بیمارستان بستری هستند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.دان اوآنیز افزود: انگیزه این جنایت هنوز معلوم نیست و پس از اطلاع پلیس از تیراندازی و حضور ماموران در محل، یک فرد مظنون دستگیر شد که پلیس فدرال تحقیق از او را آغاز کرده است. وی با اشاره به این‌که بررسی‌ها همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد:‌ تاکنون تعداد دقیق مهاجمان مسلحی که تماشاگران سینما را به گلوله بسته‌اند، مشخص نشده و یک تیم ویژه از ماموران در سینما در جستجوی یافتن بمب هستند.

بنابراین گزارش، در حالی که رئیس پلیس ایالت کلرادو یک نفر را به عنوان مظنون به خبرنگاران معرفی کرده است،‌ رسانه‌های آمریکایی به نقل از شاهدان عینی گزارش کردند دو مرد مسلح که ماسک ضدگاز به چهره داشتند، به سوی مردم تیراندازی کردند.

به گزارش رویترز، «اورورا» منطقه‌ای در حومه شهر دنور از ایالت کلرادو است که سال 1999 نیز در دبیرستان کلمباین این منطقه، مرد مسلحی 13 نفر را کشته و 24 نفر دیگر را زخمی کرده بود.

وحشت در شهر ـ پیام اوباما

براساس آخرین خبرها، پس از حمله مسلحانه به تماشاگران سینما که در حال تماشای فیلم «بازگشت شوالیه تاریکی» از سری فیلم‌های بت‌من (مرد خفاشی)‌ بودند، موجی از وحشت مردم ساکن در شهر دنور را فرا گرفته و پلیس محلی به حالت آماده‌باش درآمده است.

همچنین دیگر سینماها و مراکز تفریحی این شهر تحت کنترل پلیس درآمده و تیم‌های تحقیقاتی در جستجوی سرنخ برای دستگیری مهاجمان مسلح هستند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا پس از این حادثه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، من و همسرم از این حادثه کاملا شوکه شدیم و ما متعهد هستیم فرد مسئول این حادثه را به دادگاه معرفی کنیم تا امنیت مردم به آنها بازگردد.

آخرین گزارش‌ها حاکی است، متهم بازداشت شده جیمز هولمز نام دارد و 24 ساله‌ است. او در بازجویی مقدماتی اعتراف کرده که یک بمب دست‌ساز را در خانه‌اش پنهان کرده است.

در پی این اظهارات، ماموران برای پیدا و خنثی کردن این بمب عازم خانه متهم شده‌اند. هنوز درباره انگیزه‌های هولمز در پی این جنایت هولناک از سوی پلیس گزارشی منتشر نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها