معاون صدا در نشست خبری اجلاس پیرغلامان حسینی تاکید کرد گرچه پیشنهاد برگزاری مراسم در نجف ارائه شده اما در صورت برگزاری مراسم در یکی از کشورها این اتفاق همزمان با برگزاری اجلاس در داخل کشور خواهد افتاد.
کد خبر: ۴۷۷۰۲۷

نشست خبری دهمین همایش بین المللی پیرغلامان حسینی ظهر امروز با حضور محمدحسین صوفی معاون صدا،‌ سید حسین صابری استاندار اردبیل و اهالی رسانه در تالار کنفرانس معاونت صدا واقع در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در این نشست، معاون صدا عامل استمرار و رمز بقا و ماندگاری اسلام را تداوم یاد حضرت ابوعبدالله الحسین دانست و اظهارداشت: امام حسین (ع) احیاگر اسلام و بیمه کننده شیعه در طول تاریخ است و تداوم این رسالت و مأموریت را رسانه باید بر عهده بگیرد.

وی رادیو و تلویزیون را به عنوان رسانه‌های مدرن و سخنرانی و روضه خوانی و مداحی را رسانه سنتی معرفی و گفت: برپایی اجلاس پیرغلامان حسینی تلفیقی بین رسانه‌های نوین و سنتی ایجاد کرد چرا که مداحان و سخنرانان بهترین راویان حقیقت کربلا هستند.

صوفی هدف از برگزاری اجلاس را تکریم اقدامات مداحان و پیرغلامان در طول تاریخ خواند و افزود: اجلاس را با هدف کشف استعدادهای بیشتر و افرادی برگزار می‌کنیم که سال‌ها خواندند و شعر گفتند و مرثیه سرایی کردند. امسال دهمین دوره را نیز در استان اردبیل برگزار خواهیم کرد.

معاون صدا با اشاره به ویژگی‌های ممتاز و کم نظیر اردبیل در عرصه توجه به ارزش‌های دینی و انقلابی، تصریح کرد: برگزاری مجالس متعدد عزاداری در محرم و صفر این شهر را به عنوان ستاره درخشانی درعرصه توجه به حضرت اباعبدالله در کشور تبدیل کرده است. اجلاس نیز بعد داخلی و بین المللی  دارد و در آن پنج نفر از مداحان مشهور کشورهای شیعه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی همچنین از تکریم و معرفی خانواده شهدایی که در این عرصه فعالیت کرده‌اند خبر داد و افزود: اجلاس 16، 17 و 18 آبان در اردبیل با توجه به حساسیت ویژه‌ای که مقام معظم رهبری برای جایگاه بالای مداحی دارند، با تکیه بر کارگاه‌های آموزشی،‌ علمی و عملی برگزار می‌شود.

صوفی یادآور شد: در سال 90 ، 600 مهمان داشتیم و امسال نیز  800 مهمان خواهیم داشت که به صورت میانگین از هر استان 25 نفر حضور پیدا می‌کنند. ما در زمینه پخش مداحی از رادیو نیز محدودیتی نداریم و تمام آثاری که باعث وحدت جهان اسلام می‌شود را پخش می‌کنیم.

معاون صدا خاطرنشان کرد: از نجف درخواست کردند که اجلاس را در آنجا برگزار کنیم اما در صورت برگزاری مراسم در یکی از کشورها این اتفاق همزمان با برگزاری اجلاس در داخل کشور خواهد بود.

در ادامه این نشست خبری، استاندار اردبیل  نیز در سخنانی اظهارداشت: ما قصد داریم با توجه به اتفاقاتی که در آذربایجان رخ داده ما باید رسالت شیعه بودن خود را به دیگران منتقل کنیم و مردم اردبیل نیز این را حق و تکلیف خود می‌دانند. به ویژه که در استان ما مراسمی مثل تشت گذاری وجود دارد که فکر می‌کنم در دیگر استان‌ها برگزار نمی‌شود.

وی افزود: ولایت پذیری مردم منطقه ما نیز بسیار بالا است و بعد از تذکر رهبری درباره برخی حرکات ناخالصی که در عزاداری‌ها انجام می‌شود نظیر قمه‌زنی دیگر در مراسم عزاداری انجام نمی‌شود.

صابری درباره چهره‌های برگزیده استانی گفت: یک چهره ماندگار، دو تن از خانواده‌های شهدا، یک شاعر برجسته و دو ذاکر استانی در اجلاس تقدیر می‌شوند و محل برگزاری مراسم نیز در حال بررسی است و احتمالا از تکایا، مساجد و حسینیه‌ها استفاده خواهیم کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها