رحیمی در نشست خبری:

دولت به تمام تعهدات عمل می کند

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که «دولت از سال 84 تاکنون به طور میانگین هر 23 روز یکبار یک سفر استانی داشته است» گفت: دولت به تمام تعهدات خود تا پایان دولت دهم در سراسر کشور عمل خواهد کرد.
کد خبر: ۴۷۳۸۲۹

محمدرضا رحیمی در پایان یکصدمین سفر استانی هیات دولت پس از شرکت در جلسه استانی هیات وزیران به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات دولت در 100 سفر استانی پرداخت و گفت: رویکرد سفرهای استانی دور اول دیدار مستقیم با مردم و توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات بود.

وی ادامه داد: در دور دوم سفرها رویکرد دولت تکمیل زیرساخت‌های کشور و دور سوم سفرها نیز با رویکرد فرهنگی برگزار شد که در همین راستا در هر سفر جلسه‌ای با عنوان کارگروه فرهنگ و هنر به ریاست دکتر احمدی‌نژاد برگزار می‌شد.

رحیمی در ادامه رویکرد دولت در سفرهای دور چهارم را رفع موانع پیش‌روی اجرای مصوبات گذشته و توجه به اشتغال استان‌ها دانست و افزود: در سفرهای دور چهارم جلسات کارگروه اشتغال هر استان برگزار می‌‌شود و موانع پیش‌روی اشتغال‌آفرینی بررسی و رفع می‌شود.

معاون اول رییس‌جمهور وضعیت اشتغال خراسان رضوی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این استان از استان‌هایی است که در زمینه ایجاد اشتغال عملکرد مطلوبی داشته و بیش از تعهد خود فرصت‌های شغلی ایجاد کرده است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌های دولت برای اجرای پروژه‌های طرح مهر ماندگار خبر داد و گفت: 71 درصد از طرح‌های دولت اجرا شده و 29 درصد این پروژه‌ها باقی مانده است که دولت برای اجرای این پروژه‌ها اعتبارات قابل توجهی را در نظر گرفته است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه به تشریح برنامه‌های دولت در چهارمین سفر به استان خراسان رضوی پرداخت و مهمترین مصوبات جلسه اشتغال استان و جلسه استانی هیات وزیران را تشریح کرد که اهم آن‌ها بدین شرح است:

 از مجموع 551 مصوبه در سه دوره سفر جمعاً 426 مصوبه کاملا اجرا شده و 114 مصوبه در دست اجرا و 12 مصوبه در دست پیگیری برای اجرا می‌باشد. به عبارت دیگر، 77 درصد مصوبات به صورت کامل محقق و یا در دست اجرا هستند.

 در مجموع برای اجرای مصوبات سه دوره سفر بالغ بر 6800 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.می‌باشد.

 ازسال 1384 تا سال 1390، 3300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اختصاص یافته که در قالب این اعتبار تاکنون بانک‌ها نسبت به اختصاص مبلغ 2000 میلیارد تومان اقدام و 4200 طرح به بهره برداری رسیده و 84000 شغل در بخش طرح‌های زودبازده ایجاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها