برای اولین بار در تاریخ شمشیربازی ایران؛

عابدینی سهمیه المپیک را کسب کرد

مجتبی عابدینی ملی‌پوش شمشیربازی کشورمان موفق شد با کسب مدال طلا در مسابقات «زون» آسیا و اقیانوسیه جواز حضور در المپیک را کسب کند.
کد خبر: ۴۶۷۹۴۷

به گزارش روز جمعه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، رقابت‌‌های شمشیربازی زون آسیا و اقیانوسیه ویژه انتخابی المپیک 2012 لندن با حضور ورزشکارانی از سراسر این دو قاره از امروز جمعه اول اردیبهشت ماه به مدت دو روز در واکایاما ژاپن آغاز شد.

مجتبی عابدینی ملی‌پوش ارزنده کشورمان در اسلحه سابر با حضور یافتن در مرحله مقدماتی ابتدا با حریفانی از کشورهای قزاقستان، فیلیپین، ویتنام، قطر و عراق مواجه شد که با شکست تمامی آنها وارد مرحله حذفی شد که در این بخش نیزبه دلیل کامیابی در مرحله مقدماتی با قرعه استراحت روبرو شد.

در مرحله بعد نیز عابدینی با شکست حریف قزاقستانی وارد مرحله نیمه نهایی شد، که در این مرحله هم توانست با از میان برداشتن شمشیرباز قدر چین تایپه به مرحله فینال راه یابد.

در مرحله فینال نیز عابدینی با وجود حضور بیش از هزار تماشاچی ژاپنی در سالن توانست شمشیرباز کشور میزبان را هم مغلوب توانایی‌های خود کند و به مدال طلای این رقابت‌ها و به دنبال آن برای نخستین بار جواز حضور در المپیک را کسب کند.

شایان ذکر است، تا کنون تنها 18 کشور در جهان موفق شده‌اند در رشته شمشیربازی جواز حضور در المپیک لندن را کسب کنند، که جمهوری اسلامی ایران یکی از این کشورها است.

رقابت‌های زون آسیا و اقیانوسیه ویژه انتخابی المپیک فردا با برگزاری رقابت‌های اسلحه اپه به کار خود پایان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها