نمایشگاه MWC سال 2012 شرایطی را فراهم کرد که در آن برترین محصولات ارائه شده از لحاظ فناوری‌های به کار رفته نظیر صفحه نمایش‌های بسیار پیشرفته و قطعات سخت‌افزاری فوق‌العاده ارائه شد. همین موضوع موجب شد تا تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از این محصولات استقبال بی‌نظیری کنند. علاوه بر ارائه موبایل‌های بسیار متفاوت‌تر با برندهای گوناگون، کمپانی‌های مختلف نیز تلاش کرده بودند که هر کدام از این ابزارها دارای یک قابلیت جدید و مافوق پیشرفته‌ای باشد.
کد خبر: ۴۶۵۸۸۴

به دلیل همین تفاوت هم ما از این گجت‌ها در این مقاله نام می‌بریم و اهمیتی به این موضوع نمی‌دهیم که این موبایل‌ها در بازار موفق و پرفروش خواهند بود یا نه! همان‌طور که گفته شد سازندگان این موبایل‌ها بیشتر تمرکز خود را روی معرفی محصولی بسیار متفاوت نسبت به دیگر تولیداتشان قرار داده و امیدوارند که کاربران ، این ابزارها را به‌خاطر همین تفاوت‌ها خریداری کنند. پس اگر علاقه دارید با این موبایل‌های پیشرفته آشنا شوید، ادامه مطلب را مطالعه کنید:

Nokia 808 Pure View:

به همراه داشتن دوربین 41 مگا پیکسلی به نظر بسیار خارق‌العاده و بی‌نظیر است، به همین منظور کمپانی نوکیا در موبایل جدید با نام Nokia 808 Pure View از چنین سخت‌افزاری استفاده کرده است. البته با این نوآوری به نظر می‌رسد که تا پایان سال 2012 این دوربین موبایلی در رده برترین‌های دنیا قرار گیرد. هر چند همان‌طور که می‌دانید تعداد مگاپیکسل‌های دوربین، نشانه کیفیت دوربین نیست، با وجود این باید اعتراف کرد که عکس‌های گرفته شده با این موبایل ، کیفیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل هم نوکیا 808 با به همراه داشتن همین مشخصه مورد توجه بسیاری از کاربران آماتور قرار خواهد گرفت. علاوه بر این از نکات منفی این موبایل می‌تواند به پلتفرم آن اشاره کرد، چرا که platform به کار رفته در این موبایل‌ها از نوع Belle است. همان‌طور که می‌دانید این سیستم به خاطر نقاط ضعفش مورد توجه کاربران موبایل قرار نگرفت.

Panasonic ELUGA:

مسلما تا به حال با تعدادی از موبایل‌های ضدآب آشنا شده‌اید. طی این سال‌ها برخی کمپانی‌ها مدل‌های مختلفی از این موبایل‌ها را به بازار عرضه کرده است. یکی از جدیدترین این محصولات که از نظر شکل ظاهری بسیار زیباست، Panasonic ELUGA نام دارد. این موبایل که فوق هوشمند طراحی شده به عنوان یکی از جذاب‌ترین گوشی‌ها در نمایشگاه مطرح شد. اندازه این موبایل 8/7 میلی‌متر بوده که در مقایسه با دیگرگوشی‌ها بسیار کوچک و ظریف ساخته شده است. علاوه بر این، پاناسونیک ELUGA تحت لیسانس IP57 ـ که مطابق با برترین مدل‌های موبایل است ـ طراحی شده است. در ضمن از دیگر شاخص‌های فوق‌العاده این گوشی می‌توان به وزن 103 گرمی‌ آن اشاره کرد که بسیار سبک است. متاسفانه این موبایل از دیگر جهات گوشی چندان خارق‌العاده‌ای نیست، چرا که نرم‌‌‌افزارهای بسیار پیشرفته‌ای ندارد و فقط می‌تواند توقع کاربرانی را که از موبایل‌شان انتظارات چندانی ندارند ، برآورده کند. علاوه بر اینها پردازشگر این موبایل از نوع دو هسته‌ای و دارای ظرفیت 2/1 گیگا هرتز است . در نهایت باید اضافه کنیم که اندازه صفحه نمایش آن 3/4 اینچ و از نوع qHD طراحی شده است.

Samsung Galaxy Beam: تلاش کمپانی سامسونگ برای تولید موبایلی که دارای ویدئو پروژکتور باشد منجر به سـاخت محصـــــولی به اسم Galaxy Beam شد. مدل اولیه این موبایل دارای ویدئو پروژکتور معمولی بود، به همین دلیل استقبال چندانی از آن نشد.

در ضمن نرم‌افزار‌های موجود در این گوشی، قابلیت‌های چندانی نداشت، اما مدل Samsung Galaxy Beam به نظر می‌رسد بسیار پیشرفته و با کیفیت بیشتری نسبت به مدل قدیمی ‌آن ساخته شده باشد. تصاویر پخش شده با این موبایل برابر 15 lumens کیفیت دارد که این به معنای نمایش تصاویر بسیار روشن و واضح است. به همین دلیل شما می‌توانید براحتی تصاویری را که 15 اینچ پهنا دارند، از طریق این موبایل تماشا کنید. البته سخت‌افزارهای این گوشی نیز به نوبه خود ازکیفیت بسیار مناسبی برخوردارند. در ادامه باید اضافه کنیم که صفحه نمایش این موبایل از نوع WVGA و در اندازه 4 اینچ طراحی شده و پردازشگر این گوشی از نوع دو هسته‌ای است. البته طراحی باتری آن نیز براساس 2000 mAH بوده که به این ترتیب کاربر می‌تواند یک روز تمام به انجام فعالیت‌هایش بپردازد.

LG Optimus 3D Max:

تنها این سری از موبایل‌های ال.جی نیست که امکان پخش تصاویر سه‌بعدی را دارد، چرا که گوشی‌هایی مثل LG Optimus 3D و HTC EVO 3D با امکان پخش تصاویر سه‌بعدی از سال 2011 وارد بازار شده‌اند. البته این را هم باید اضافه کنیم که متاسفانه این دو مدل نام برده شده بسیار بزرگ بوده به صورتی که حمل آنها برای کاربر سخت به نظر می‌رسد. خوشبختانه LG Optimus 3D Max بسیار متفاوت‌تر از گوشی‌های پیشین طراحی شده و به همین دلیل دارای شکل ظاهری بسیار زیبایی است. علاوه بر اینها کمپانی سازنده، قطر این گوشی را حدود 10 میلی‌متر و وزن آن را معادل 148 گرم اعلام کرده است. متاسفانه این موبایل تصاویر سه‌بعدی را با کیفیتی مناسب مانند موبایل‌های اندرویدی نمایش نمی‌دهد. با این حال چنانچه به داشتن گوشی‌های سه‌بعدی که شیشه‌ای باشد علاقه دارید، این گوشی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برایتان باشد.

Acer Cloud Mobile and Acer Cloud:

اندازه صفحه نمایش این موبایل حدود 4/3 اینچ بوده و از نوع اچ.دی ساخته شده است. علاوه بر این ، پردازشگر آن از نوع دو هسته‌ای است. کمپانی سازنده این موبایل ، Acer Cloud Mobile را از لحاظ کیفیت برابر با موبایل‌های اندرویدی طراحی کرده است، با این تفاوت که از طریق سیستم cloud کار می‌کند. البته این را هم باید اضافه کنیم که نوع cloud پشتیبانی شده توسط این گوشی از نوع Acer Cloud است که مشابه سرویس Apple iCloud کار می‌کند. این به معنای آن است در صورتی که رایانه‌تان Acer باشد می‌توانید عکس‌ها و مطالب ذخیره شده روی دیگر گجت‌های ایسری را نیز دریافت کنید. در نهایت باید اضافه کنیم که کمپانی Acer اعلام کرده که استفاده از این سیستم برای تمام کاربران به شکل نامحدود و مجانی است.

Asus Padfone:

آیا این گجت یک تبلت است یا این که موبایل به حساب می‌آید؟ اگر حقیقت ماجرا را بخواهید این گجت آمیخته‌ای از موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و notepad است.اولین بار سال 2011 خبر تولید این Padfone اعلام شد، ولی سرانجام در نمایشگاه MWC سال 2012 در معرض نمایش قرار گرفت. یکی از قابلیت‌های خارق‌العاده این Padfone سیستم عامل فوق‌العاده‌اش بوده که از نوع اندروید است. گوشی متصل به این گجت تمامی ‌کارهای مربوط به یک موبایل را به آسانی برایتان انجام می‌دهد. این در حالی است که تبلت متصل به آن دارای صفحه نمایش 1/10 اینچی است. علاوه بر این، گجت مورد نظر کار شارژ کردن موبایل را می‌تواند برایتان انجام دهد. در ضمن این دو گجت مجزا از یکدیگر توسط بلوتوث به هم متصل می‌شود.

الهام اندرابی

منبع:www.phonearena.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها