گفت‌وگو با کوین پرینس بواتنگ، هافبک میلان

فینال خانوادگی لیگ قهرمانان

کوین‌ ‌‌پرینس بواتنگ سال 1987 در آلمان غربی متولد شد و پدری غنایی و مادری آلمانی دارد. نکته جالب در مورد او این است که کوین و برادرش «ژرومه» در جام‌جهانی2010 آفریقای جنوبی در 2 تیم مختلف آلمان و غنا حضور داشتند.
کد خبر: ۴۵۰۴۸۷

او تاکنون در تیم‌های هرتابرلین، تاتنهام، بورسیا دورتموند، پورتس‌موث و آ.ث. میلان بازی کرده و ۷ بازی ملی هم برای تیم ملی فوتبال غنا انجام داده است. پس از یک‌سال تلخ در جنوا، او در شروع فصل قبل به میلان پیوست و بازی‌های خوبی که برای این تیم انجام داد سبب شد قرارداد دائمی ‌با این تیم امضا کند و مهره اصلی سمت راست خط هافبک این تیم به شمار ‌آید.

برخی بازی‌های شما در میلان را با کاکا و دیوید بکام در این تیم مقایسه کرده‌اند!

‌‌‌من جایگاهم را در باشگاه به دست آورده‌ام و می‌توانم همان‌طور که دوست دارم فوتبال بازی کنم. البته باید بگویم در این راه شانس هم با من بوده و در کنار آن عوامل زیادی به من کمک کردند تا شرایطم در باشگاه هر ماه بهتر شود. البته اگر من حتی 10 دقیقه هم برای میلان بازی می‌کردم افتخار بزرگی برایم بود.

درباره این مقایسه چه نظری دارید؟

‌‌‌کاکا در میلان یک اسطوره بود و هیچ‌کس به اندازه او در کار تیم موثر نبود. این افتخار که با چنین اسطوره‌ای مقایسه شوم قطعا برایم فراموش‌نشدنی است.

چه خصوصیتی در باشگاه میلان سبب پیشرفت شما شده است؟

‌‌‌فوتبال ایتالیا برای پیشرفت من بهترین گزینه بود و تاکتیک‌های دفاعی که در میلان آموختم به پیشرفتم کمک زیادی کرد. حالا هم به عنوان بال راست در کارهای دفاعی و تهاجمی‌ به یک اندازه مشارکت دارم. ماسیمیلیانو آلگری مربی ما در کارهای تاکتیکی به من کمک زیادی می‌کند و در لحظات حساس با تصمیمات درستی که می‌گیرد سبب تمرکز بیشتر من می‌شود.

سیلویو برلوسکنی هم علاقه زیادی به بازی شما دارد.

‌‌‌این قضیه هم سبب شده تا با روحیه بهتری در میلان بازی کنم. وقتی مدیر باشگاه به شما اعتماد داشته باشد مشخص می‌شود بازی شما از هر نظر مورد تایید مسوولان ارشد باشگاه است، او در بازی با بارسا در لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه بود و همیشه در بازی‌های حساس از نزدیک کار تیم را می‌بیند.

سال پیش در قهرمانی میلان، شما در برابر 80 هزار تماشاگر حرکات جالبی انجام دادید.

‌‌‌من از هفته‌ها قبل به سایر بازیکنان گفته بودم اگر تیم قهرمان سری A شود، این حرکات را انجام خواهم داد و به قولم عمل کردم.

برای تابستان بعد و قهرمانی احتمالی به آنها قول دیگری ندادید؟

‌‌‌ترجیح می‌دهم درعوض وعده دادن برای قهرمانی تلاش بیشتری انجام دهم. ما باید سعی کنیم به هر قیمتی شده مجددا قهرمان شویم. شما در نیم فصل دوم به بازی من و روبینیو بیشتر دقت کنید.

چرا بازی شما 2 نفر؟

‌‌‌ما در رختکن همیشه کنار هم می‌نشینیم و در سفرها هم اتاقمان مشترک است، البته انگلیسی هیچ‌کدام از ما خوب نیست و سعی می‌کنیم با هم ایتالیایی صحبت کنیم!

شما در بین هواداران محبوبیت زیادی دارید و تی‌شرت‌های باشگاه با اسم شما پرفروش‌ترین‌ها بودند!

‌‌‌‌‌‌من از این موضوع خیلی خوشحالم و البته نسبت به این علاقه فراوان هواداران احساس مسوولیت می‌کنم. برای من خوب بازی کردن پیش از هر چیز وظیفه است و دوست دارم این وظیفه را به بهترین شکل انجام دهم.

ظاهرا آنتونیو کاسانو یکی دیگر از دوستان صمیمی‌ شما در تیم بود که اخیرا عمل جراحی قلب انجام داد.

‌‌‌خبر نارسایی قلبی و بعد عمل جراحی‌اش برای همه ما عجیب و ناراحت‌کننده بود. من از این‌که عمل جراحی او با موفقیت سپری شد و می‌تواند به میدان برگردد خیلی خوشحال هستم. من زمانی که او دچار آن شرایط عجیب شد در کنارش بودم و هیچ‌وقت در زندگی‌ام این لحظات را فراموش نمی‌کنم. ما در هواپیما کنار هم نشسته بودیم و در حال شوخی و خنده بودیم. آنتونیو همیشه دوست دارد همه را بخنداند و بعد از این‌که هواپیما فرود آمد سوار اتوبوس شدیم، ولی او ناگهان ساکت شد و دیگر نمی‌توانست حرف بزند. ما همه شوکه شدیم و بلافاصله آمبولانسی آمد و او را به بیمارستان منتقل کرد.

شما به تیم ملی غنا هم برگشته‌اید؟

‌بله مدتی است که فوتبال ملی هم انجام می‌دهم، اما تمام تمرکز من معطوف به میلان است و دوست دارم با این تیم به مراحل بعدی لیگ قهرمانان برسیم. در میلان زندگی رویایی دارم و دوست ندارم این رویا به این زودی‌ها تمام شود. هدف من قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست.

ظاهرا برادر شما هم دوست دارد قهرمان لیگ قهرمانان باشد!

‌‌‌در این صورت از بازی برابر او خیلی خوشحال خواهم شد! بازی فینال در ورزشگاه آلیانز آرنا برگزار خواهد شد و اگر با بایرن فینال را برگزار کنیم، فینال رویایی خانوادگی خواهد بود!

اشپورت بیلد ‌/ مترجم: امیررضا نوری‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها