به‌دلیل گسترش استاندارد HTML5، appMobi نسخه HTML5 خود را به‌صورت منبع باز اعلام کرد. به‌دنبال این اقدام، APIهای این سرویس در اختیار همگان قرارداده شده است و توسعه‌دهندگان می‌توانند این فناوری ‌را ساده‌تر در اختیار داشته باشند. این کدها در سیستم‌های عامل اندروید و iOS قابل استفاده است. appMobi همچنین مرورگر mobiUs خود را منبع‌باز اعلام کرده است. این مرورگر به این نرم‌افزارها اجازه می‌دهد ظاهر و عملکردی مشابه با نرم‌افزارهای معمولی داشته باشند.
کد خبر: ۴۴۵۵۰۹

appMobi همچنین فناوری جدیدی خلق کرده است که در آن محاسبات فیزیکی و راندوی canvas ها در HTML5 سریع‌تر انجام می‌شود و به‌کمک آن می‌توان سراغ بازی‌های تولیدی تحت HTML5 رفت.

سام آبادیر، مدیر فناوری این شرکت گفت: «ما به فضای وب باز و اهمیت محیط باز در سرویس‌های موبایل و نرم‌افزارهای آن مطمئن هستیم. برای این‌که به صنعت موبایل کمک کنیم تا از نرم‌افزارهای معمولی به نرم‌افزارهای تحت وب مهاجرت کنند، دانش خود را از HTML5 با جامعه جهانی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به اشتراک گذاشتیم. جدا از دیگر مزایایی که این کار دارد، نوآوری‌هایی که در منبع‌باز کردن این فناوری ایجاد خواهد شد، باعث سریع‌تر شدن دانلودها، استفاده بهتر در محیط آفلاین و بهبود بازدهی در بازی‌های مبتنی با HTML5 خواهد شد.»

عرضه این کدها برای توسعه‌دهندگان iOS و اندروید بیشتر به نفع کسانی خواهد بود که بخواهند نرم‌افزارهای فعلی خود را از طریق ظاهر HTML5 عرضه کنند. برای مثال، یک توسعه‌دهنده می‌تواند با ترکیب جاواسکریپت‌های appMobi و نرم افزار خود، بسادگی قابلیت به اشتراک گذاشتن تصاویر را به سیستم خود اضافه کند. از آنجا که سرویس‌های وب و کامپوننت‌های جاواسکریپت امروزه به تعداد زیاد یافت می‌شوند، با رشد عظیمی در صنعت نرم‌افزاری موبایل روبه‌رو خواهیم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها