گیلان روستاهای تاریخی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است که بعضی از آنها مانند روستای تاریخی ماسوله شناخته شده‌اند، اما برخی همچنان از نگاه گردشگران دور و در نتیجه ناشناخته و مهجور مانده‌اند. به گزارش مهر، مناطق روستایی و کوهستانی گیلان سرشار از مناظر بدیع و جذابی هستند که نه‌تنها برای هموطنان؛ بلکه برای گردشگران خارجی هم جذاب و زیبا و کم مانند به چشم می‌آیند.
کد خبر: ۴۳۵۳۴۲

در کنار مناظر زیبای طبیعت روستاهای این قطعه از کشور باید به جاذبه‌های مردمی‌و فرهنگی کم‌نظیری اشاره کرد که می‌تواند در عرصه‌هایی همچون صنایع‌دستی، پوشش، آداب و رسوم، غذاهای محلی و سایر ظرفیت‌های روستایی طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کند.

نایب‌رئیس فراکسیون گردشگری مجلس دراین باره گفت: طبیعت زیبا و جذاب گیلان یکی از ظرفیت‌های مهم رشد و توسعه صنعت گردشگری در کشور است.

اسدالله عباسی توسعه گردشگری روستایی در استان را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: گردشگری روستایی از 2 جنبه یکی به عنوان فعالیت گسترده جهانی و دیگری تاکید بر توسعه سیاست‌های منطقه‌ای و محلی دارای اهمیت است.

یک شهروند گیلانی نیز برگزاری جشنواره برداشت محصولات کشاورزی و آیینی در جذب گردشگر به مناطق روستایی استان را بسیار مهم دانست و گفت: برداشت برنج، فندق، چای، زیتون، صید آبزیان و... از جلوه‌های مهم در این عرصه است.

علی مهدوی افزود: گردشگری که کیلومترها راه را طی می‌کند تا علاوه بر گذران اوقات فراغت با بخشی از تاریخ و با مناظر طبیعی و روستاهای تاریخی و گردشگری آشنا شود، دوست دارد دست پر به خانه خود برگردد.

وی ادامه داد: این دست پر بودن فقط به معنای افزایش داده‌های گردشگران از منطقه مورد بازدید نیست. سوغات، صنایع‌دستی و خوراکی‌های خاص منطقه فقط بخشی از نیازهای گردشگران را تشکیل می‌دهد.

در این ارتباط استاندار گیلان گفت: استان گیلان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است و با توجه به این‌که بسیاری از مساحت استان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد، آداب و سنن جزو مسائل و موضوعات گردشگری محسوب می‌شود.

مهدی سعادتی بر ضرورت توسعه گردشگری روستایی در استان تاکید کرد و افزود: این نوع گردشگری نقش مهمی ‌در پویایی اقتصادی در گیلان دارد.

وی معرفی مزیت‌ها و نقاط دینی مناطق روستایی گیلان به ایران و دنیا را امری ضروری دانست و اظهار کرد: این منطقه جلوه‌های بی‌بدیلی دارد که باید به همت رسانه‌ها به آحاد مردم معرفی شود.

استاندار گیلان طرح مسافر کاشانه را اقدامی‌ ارزنده در جهت توسعه گردشگری منطقه دانست و گفت: ایجاد بستری مناسب در مناطق مستعد گردشگری به رشد و توسعه منطقه کمک شایانی کرده و با ایجاد اشتغال و درآمد از مهاجرت‌‌های بی‌‌رویه جلوگیری و به رونق منطقه می‌انجامد.

وی افزود: این طرح آغازی برای ورود گردشگران به مناطق روستایی استان بوده که فرصتی برای معرفی آداب و رسوم، صنایع‌دستی و تاریخ و طبیعت آن است که می‌‌تواند در تحولات این منطقه تاثیرگذار باشد.

وی بر لزوم حمایت جدی سیستم‌های بانکی از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در استان تاکید کرد و یادآورشد: گردشگری اقتصاد بومی ‌منطقه را رونق داده و باعث ایجاد اشتغال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها