با حضور معاون اول رئیس جمهور

راه آهن ملایر افتتاح شد

راه‌آهن ملایر به عنوان بخشی از بزرگ‌ترین طرح غرب کشور امروز با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور در ملایر افتتاح شد.
کد خبر: ۴۳۲۸۳۰

راه‌آهن غرب کشور با 620 کیلومتر از سمنگان اراک شروع و از ملایر به نهاوند، کنگاور، کرمانشاه و به مرز خسروی و از آنجا به عراق و بندر لازقیه سوریه ختم می‌شود.

طول راه‌آهن ملایر از سمنگان تا ملایر 90 کیلومتر بوده و برای اجرای این طرح در ملایر 1700میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته فرماندار ملایر، دستیابی به توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از کارکردهای مهم و تاثیرگذار بهره‌برداری از این طرح است.

خیریانپور در گفت و گو با ایرنا افزود: این مهم در ارزانی حمل و نقل بار و افزایش ایمنی و رفاه حال مسافران تاثیر بسیار خواهد داشت و دسترسی به اماکن متبرکه عراق را آسان‌تر خواهد کرد.

فرماندار شهرستان ملایر افزود: مجموعا 73کیلومتر از مسیر راه‌آهن غرب در محدوده جغرافیایی ملایر قرار دارد که قرار است در آینده یک انشعاب از این راه‌آهن از ملایر به همدان و از آنجا به راه‌آهن تهران ـ‌ همدان ـ‌ سنندج وصل شود.

وی اضافه کرد: کار راه‌آهن از سال 81 شروع شده و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مهاباد نیز تا پایان امسال به شبکه راه‌آهن سراسری متصل می‌شود.

معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار مهاباد نیز گفت: این شهرستان از طریق خط‌آهن میاندوآب به طول 38کیلومتر به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود.

خضر کاک درویشی افزود: تمام اقدام‌های زیربنایی این خط به پایان رسیده و ریل‌گذاری 5 کیلومتر از آن در مدت یک ماه آینده آغاز می‌شود.

کاک درویشی گفت: عملیات ریل‌گذاری 33 کیلومتر دیگر از این قطعه نیز تا پیش از پایان سال به پایان خواهد رسید.

وی گفت: عملیات احداث ساختمان ایستگاه این شهر هم از50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و به مرحله نازک‌کاری رسیده که انتظار می‌رود ساختمان و محوطه ایستگاه تا 3 ماه آینده به طور کامل آماده‌سازی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها