اهر ـ خبرنگار جام‌جم: حدود 70 درصد ورنی‌های تولیدی منطقه ارسباران آذربایجان شرقی به خارج از کشور صادر می‌شود.رضا صدیقی فرماندار شهرستان اهر در جشنواره ورنی اهر با اعلام این مطلب افزود: در هر خانواده عشایری حداقل 2 نفر به بافت ورنی اشتغال دارند و برابر یک تحقیق میدانی سالانه در منطقه ارسباران بیش از 14 هزار تخته ورنی در ابعاد و اندازه‌‌های مختلف تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.وی گفت: رونق صنعت ورنی‌بافی موجب ارتقای سطح درآمد مردم، منطقه، ایجاد اشتغال پایدار و استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۹۷۴۹

ساری ـ فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران گفت: پس از سرشماری سال 90 با توجه به اطلاعات موجود از امکانات مختلف، شناسنامه آبادی و روستاهای مازندران تدوین می‌شود.احمد رشیدی افزود: باید اطلاعات مهاجرت از روستا به شهر بررسی شود تا دریابیم رشد در این زمینه به چه صورتی است، البته با ایجاد امکانات در روستاها هم‌اکنون تا حدودی مهاجرت معکوس را در این بخش شاهد هستیم و امیدواریم مهاجرت از روستاها به شهر در مازندران با رشد منفی روبه‌رو باشد.

شهرکرد ـ فارس: مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: 4 شهرک عشایری جدید به‌ منظور ساماندهی عشایر در این استان ایجاد میشود.

خالد طاهری افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یک شهرک عشایری در شهرستان بروجن، دو شهرک عشایری در شهرستان کوهرنگ و یک شهرک عشایری نیز در شهرستان اردل ایجاد میشود.

وی ایجاد شهرک‌های عشایری را مستلزم تامین اعتبار لازم دانست و گفت: در 15 سال اخیر بیش از 7 شهرک عشایری در این استان ایجاد شده که از این تعداد 5 شهرک در شهرستان کوهرنگ و 2 شهرک عشایری نیز در شهرستان اردل مستقر است.

ارومیه ـ فارس: مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: اصلاح سیستم‌های مدیریت باغات انگور، از جمله برنامه‌های کاربردی جهاد کشاورزی برای باغداران شهرستان سردشت است.

طاهر یونسی افزود: توسعه باغات جدید در اراضی مستعد شیب‌دار و کم‌بازده، حرکت به سوی کشاورزی پایدار، طرح روان‌آبی باغات انگور و انجام آبیاری تکمیلی، ایستاده کردن باغات انگور دیم، بررسی روش‌های نگهداری انگور رشه در سردخانه از اقداماتی است که مدیریت جهاد کشاورزی سردشت برای افزایش راندمان این محصول به کشاورزان ارائه داده است.

ساری ـ ایسنا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: 113 هزار و 900 هکتار از عرصه‌های مستعد در قالب طرح‌های توسعه جنگل، احیا و جنگلکاری شده است.

عباسعلی نوبخت در اولین مراسم پاکسازی پناهگاه حیات وحش سمسکنده افزود: حوزه اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری ساری، دارای 794 هزار و 14 هکتار جنگل، معادل 38 درصد جنگل‌های استان‌های شمالی کشور است. متوسط رویش جنگل‌های حوزه اداره ‌کل منابع طبیعی ساری برابر 5‌/‌2 مترمکعب در هکتار است که بر این اساس در جنگل‌های تولیدی حدود 7‌/‌1 میلیون متر مکعب تولید سالانه خواهیم داشت.

قزوین ـ مهر: شهردار قزوین گفت: پروژه باغ مفاخر شهر قزوین با هدف ایجاد یک عرصه اجتماعی برای معرفی مشاهیر منطقه در مجاورت هسته تاریخی شهر اجرا می‌شود.

مسعود نصرتی افزود: پروژه باغ مفاخر شهر قزوین با هدف ایجاد عرصه اجتماعی برای معرفی مفاخر این شهر در زمینی به مساحت 8 هکتار در بافت مرکزی و مجاورت هسته تاریخی شهر قزوین به اجرا درخواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها