مواد لازم برای 2 نفر: گندم: یک‌دوم پیمانه آب: 2 پیمانه پیاز خرد شده: یک عدد متوسط
کد خبر: ۴۲۳۶۳۵

سیر خرد شده: 5 حبه

روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

گوجه‌فرنگی خرد شده: 2 عدد متوسط

تره‌فرنگی خلال شده: یک‌سوم پیمانه

کرفس خلال شده: یک‌‌دوم پیمانه

کدوسبز رنده شده: نصف یک عدد کوچک

شلغم رنده شده: یک عدد کوچک

لوبیا سبز خرد شده: یک‌دوم پیمانه

جعفری، آویشن و برگ‌بو: به مقدار دلخواه

رشته سوپی: یک‌دوم پیمانه

نمک و فلفل: به مقدار لازم.

مواد لازم برای تهیه چاشنی سوپ:

سیر کوبیده شده: 3 حبه

ریحان خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان رنده شده: 4 قاشق غذاخوری

ادویه، نمک و فلفل: به مقدار لازم.

طرز تهیه: گندم‌ها را از 6 ساعت قبل درون یک ظرف بریزید و به آن آب اضافه کنید به طوری که آب به طور کامل آن را بپوشاند. سپس آن را آبکشی کنید و درون یک ظرف بریزید. 2 پیمانه آب داخل آن بریزید و روی شعله بگذارید. در حین جوشیدن اگر روی آب کف کرد آن را با قاشق بردارید. سپس نصف مقدار پیاز و سیرهای خرد شده را درون ظرف بریزید. حالا کرفس، شلغم و کدو سبز را داخل ظرف بریزید و در آن را ببندید. حرارت را کم کنید و 45 دقیقه منتظر بمانید تا بپزد. نمک غذا را اندازه کنید. در یک تابه، روغن بریزید. باقی پیاز را همراه کمی نمک درون آن ریخته و 5 دقیقه سرخ کنید. سپس تره‌فرنگی و باقی سیر را به آن اضافه کرده، چند دقیقه تفت دهید. گوجه‌فرنگی را نیز اضافه کنید و 10 دقیقه هم بزنید تا نرم شود. حالا این مواد را درون ظرف سوپ بریزید. وقتی جوش آمد در ظرف را بگذارید و اجازه دهید با شعله کم 45 دقیقه تا یک ساعت بپزد. سپس ادویه غذا را اندازه کنید.

لوبیا سبز را درون یک ظرف بریزید و همراه با مقداری آب روی شعله بگذارید تا بجوشد. وقتی حدود 5 دقیقه جوشید آن را آبکشی کنید و به ظرف سوپ اضافه کنید.برای تهیه چاشنی غذا نیز سیر و نمک را باهم بکوبید. آن را با روغن زیتون و پنیر پارمزان مخلوط کنید و کنار بگذارید.10 دقیقه قبل از این که سوپ را برای سرو کردن در ظرف مورد نظر بریزید رشته سوپ را اضافه کنید تا کاملا نرم شود. سوپ را از روی شعله بردارید. نمک و فلفل غذا را اندازه کنید. سپس سوپ را داخل ظرف دلخواه خود بریزید و با چاشنی تهیه شده تزئین و سرو کنید.

گندم منبع خوبی از منیزیم است که به عنوان کوفاکتور بیش از 300 آنزیم در بدن عمل می‌کند. این آنزیم‌ها نقش تنظیم انسولین و قند خون را به عهده دارند. غذاهای حاوی گندم، چربی کمی دارند و خطر بیماری‌های عروق کرونر قلب و برخی از انواع سرطان را کاهش می‌دهند. همچنین مصرف گندم سبوسدار به تنظیم قند خون کمک می‌کند. به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود برای متعادل نگه داشتن قند خون تا حد امکان گندم را جایگزین برنج کنند. همچنین معلوم شده است که مصرف گندم به خصوص اگر سبوس آن گرفته نشده باشد به سلامت دستگاه گوارش، پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه در زنان، پیشگیری از آسم در دوران کودکی و همچنین پیشگیری از تشکیل سنگ‌های صفراوی کمک می‌کند.

لادن هومند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها