نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به آغاز مقدمات وارد شدن چای به بورس، گفت: طبق مصوبه دولت برای این مهم چای باید تا سال آینده استانداردسازی شود.
کد خبر: ۴۲۲۹۸۲

حسن تامینی در گفتگو با مهر با اعلام این‌که چای با استاندارد شدن وارد بورس می‌شود، افزود: تعدادی از کارخانه‌های تولید کننده چای گواهی ایزو9000 را اخذ کردند که باید تلاش کرد تمام کارخانه‌های چای به این سمت سوق داده شوند.

وی همچنین با اشاره به این‌که بیشترین چای در گیلان کشت می‌شود، اظهارداشت: چای بهترین نوشیدنی برای ایرانیان است و بعد از آب بیشترین مصرف را دارد پس باید وضعیت چای و چایکاران هرچه سریعتر سامان دهی شود.

بیشترین چای در گیلان کشت می‌شود

نماینده مردم رشت در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون در تولید چای موفق نبوده ایم، گفت: عدم توجه به این محصول استراتژیک و در نهایت نبود رقابت با نوع خارجی آن از جمله عوامل نداشتن موفقیت در تولید این محصول است.

وی ادامه داد: عوامل دیگری را همچون عدم ارائه چای پرکیفیت به بازار، عدم تهیه چای با رنگ‌های مختلف، نداشتن برند مشخص، عدم صادرات صحیح و اصولی، قدمت بالای کارخانه ها، عدم انگیزه کشاورزان چایکار، به صرفه نبودن اقتصادی، عدم مکانیزاسیون، افزایش هزینه، عدم اعطای تسهیلات، تاخیر پرداخت بهای برگ سبز، خشکسالی‌ها و نیز بسیاری از این قبیل مسائل را می‌توان برای نرسیدن به موفقیت و جایگاه اصلی در تولید چای نام برد که به جرأت می‌توان نبودن اصول صحیح در مسائل فرهنگی را نیز دخیل دانست.

تامینی یکی از راهکارهای رفع این معضل را جلوگیری از واردات بی رویه چای خارجی دانست و عنوان کرد: نباید اجازه داد هر نوع چای با هرکیفیتی ذائقه چای‌های ایرانی را از بین ببرد.

نماینده مردم رشت به عدم رضایت کشاورزان در قیمت‌گذاری چای اشاره کرد و افزود: امسال کشاورزان از قیمت‌گذاری چای رضایت لازم را ندارند، خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک 600 تومان و درجه دو 300 تومان تعیین شده در حالیکه چایکاران با افزایش قیمت انواع کود، سم و غیره مواجه بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها