تکلیف باشگاه راه‌آهن که برای واگذاری به بخش خصوصی وارد بورس شده است، امروز مشخص می‌شود. باشگاه راه‌آهن در مرحله اول برگزاری مزایده به ارزش 10 میلیارد تومان برای فروش عرضه‌شد که خواهانی نداشت، بلاتکلیفی قدیمی‌ترین باشگاه فوتبال کشورمان در فصل نقل و انتقالات و آماده‌سازی برای لیگ یازدهم، مسوولان وقت این باشگاه را بر آن داشت تا از شورای عالی واگذاری تقاضا کنند برای سر و سامان پیدا کردن راه‌آهن، این قیمت را پایین‌تر بیاورند.
کد خبر: ۴۱۵۱۵۹

در نشستی که با حضور شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد، عبدالعلی صاحب محمدی مدیرعامل شرکت راه‌آهن، محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه فرهنگی، ورزشی راه‌آهن و پیمان نوری رئیس سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد با تصمیم وزیر اقتصاد قرار شد که باشگاه راه‌آهن در مرحله دوم مزایده با 2 میلیارد کاهش قیمت و تسهیلاتی مناسب برای خریدار در فرابورس عرضه شود، این بار ارزش این باشگاه 8 میلیارد و 100 میلیون تومان تعیین شد که این مبلغ شامل 4 میلیارد تومان بدهی و 4 میلیارد و 100 میلیون تومان ارزش برند این باشگاه است که مشتری راه‌آهن می‌تواند 15 درصد مبلغ برند را نقدی و بقیه را به صورت اقساط در مدت 5 سال پرداخت کند.

امروز (یکشنبه) آخرین روز از مدت تعیین شده برای مزایده باشگاه راه‌آهن است، در طول چند روز گذشته تنها حسین هدایتی اعلام آمادگی کرده است تا سهام این باشگاه را خریداری کند. وی که اعلام کرده است اگر اتفاق خاصی نیفتد، امروز با حضور در بورس سهام راه‌آهن را خریداری می‌کند برای این کار شرطی هم تعیین کرده که آن تغییرنام راه‌آهن به استیل‌آذین و پرداخت بدهی باشگاه از طریق شرکت راه‌آهن است. با این حساب باید شایعه خرید امتیاز راه‌اهن برای ابومسلم مشهد توسط هدایتی را وعده‌ای از جانب وی دانست که چندی پیش برای جلب نظر هواداران فوتبال مشهد عنوان کرد. این تعارف در مشهد جدی گرفته شده اما این انتقال ساده به نظر نمی‌رسد، چون استیل‌آذین برای هدایتی در اولویت است و گفته می‌شود که با چند بازیکن و علی دایی به عنوان مربی برای فصل آینده مذاکراتی صورت گرفته است.

محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل کنونی باشگاه راه‌آهن در مورد شرایط فعلی این باشگاه به «جام‌جم» گفت: امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد برای راه‌آهن خوب باشد و زودتر تکلیف این تیم روشن شود؛ در شرایطی که باشگاه‌ها دوران آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارند و بازیکنان مورد نیازشان را جذب می‌کنند، زمان برای راه‌آهن هدر می‌رود.

بعضی بازیکنان ما قرارداد دوساله دارند و در حال حاضر بلاتکلیف هستند، خیلی از آنها ماندند و تمرینات اختصاصی را پیگیری می‌کنند که وفاداریشان قابل تقدیر است و من شرمنده آنها هستم. امیدوارم امروز تکلیف این تیم معلوم شود و هرکس که راه‌آهن را خریداری می‌کند، کاری کند که این باشگاه قدیمی با قدمت 74 ساله در فوتبال ایران که همیشه سازنده بوده است، بتواند به حیاتش ادامه دهد.

انصاری‌فرد خاطرنشان کرد: راه‌آهن در طول 3 فصل گذشته تنها 2 میلیارد تومان بودجه دولتی دریافت کرده است و با هزینه 4/5 میلیاردی از کم‌هزینه‌ترین باشگاه‌ها بوده که توانسته با همین شرایط 8 بازیکن ملی‌پوش به تیم‌های ملی تحویل دهد و حیف است که چنین تیمی بخواهد نابود شود. در حال حاضر امکانات ورزشگاه راه‌آهن که با هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیارد تومان تاسیس شده، بی‌نظیر است و در آینده اگر این باشگاه با امکانات حفظ شود، یادگاری ارزشمند برای فوتبال ما خواهد بود.

سارا احمدیان / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها