سردار ساجدی‌نیا خبر داد:

کاهش مسایل امنیت اخلاقی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش 20 درصدی مسایل مرتبط با امنیت اخلاقی و 50 درصدی مزاحمت نوامیس با اجرای طرح «تشدید امنیت اخلاقی» خبر داد.
کد خبر: ۴۱۰۷۳۹

به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا روز چهارشنبه اظهار کرد: طرح «تشدید امنیت اخلاقی» از یک هفته پیش در تهران آغاز شده که بیشتر با تذکر و ارشاد همراه بوده و تاثیر خوبی را نیز در پی داشته است که خوشبختانه از شروع این طرح تاکنون 20 درصد مسایل مرتبط با امنیت اخلاقی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در این مدت بحث مزاحمت نوامیس 50 درصد کاهش نسبت به پیش از آن داشته است و همراهی مردم باعث شده که طرح امنیت اخلاقی را گسترش دهیم.

سردار ساجدی‌نیا با بیان اینکه با اجرای این طرح کمتر شاهد برخی از کج‌روی‌ها و ناهنجاری‌ها در پیاده‌روهای پایتخت هستیم، افزود: طی این مدت مردم از طریق سامانه 197 و یا به صورت حضوری تقدیر و تشکر خود را از اجرای این طرح اعلام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در موضوع سگ‌گردانی ماموران ما طی سه روز اخیر به صورت نادر این موضوع را در سطح شهر مشاهده کرده و با آن برخورد کرده‌اند، و ضمن توقیف خودروهای حامل سگ نسبت به جمع‌آوری سگ‌ها نیز اقدام کرده‌اند که خوشبختانه با همکاری خوب مردم سگ‌گردانی به شدت در پایتخت کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با برخورد با صنوفی که اقدام به عرضه علنی لباس‌های غیرمجاز کنند برخورد می‌شود که این موضوع هم به شدت کاهش پیدا کرده است و برخوردهای لازم از سوی پلیس صورت گرفته و اصناف مورد نظر به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار ساجدی‌نیا افزود: در بحث آتلیه‌ها و آرایشگاه‌های مردانه پلیس‌ امنیت و اماکن نظارت‌های خوبی داشته‌اند و برخوردهای لازم هم صورت گرفته است. به طوری که شاهد کاهش مسائل غیراخلاقی در این رابطه هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره نظارت بر پارک‌ها و تفرجگاه‌ها هم گفت: پلیس کوهستان و ماموران پلیس امنیت اخلاقی در معابر اصلی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها حضور دارند به طوری که شاهد کاهش بروز جرایم در این مناطق بودیم. البته مواردی هم بوده است که با آن برخورد شده و این برخوردها به صورت قاطعانه بوده و در صورت نیاز افراد مورد نظر به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی درباره فروش برخی از پوشاک‌ مربوط به خانم‌ها توسط فروشندگان مرد اظهار کرد: بعضی از اصناف در رابطه با فروش برخی از اقلام مربوط به خانم‌ها بنا بر مصوبه صنوف باید از فروشنده خانم استفاده کنند که بر این موضوع نظارت می‌شود و در این‌باره تذکرات لازم داده می‌شود اما اگر اصرار بر تخلف باشد صنف مورد نظر پلمپ خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با جمع‌آوری معتادان لامکان هم گفت: در مرحله جدید اجرای طرح جمع‌آوری معتادان لامکان و کارتن‌خواب، حدود 4 هزار نفر توسط پلیس جمع‌آوری شدند و تنها طی 48 ساعت گذشته هم حدود 2 هزار نفر معتاد لامکان و کارتن‌خواب جمع‌آوری شده و به اردوگاه‌های تعیین شده جهت طی مراحل مربوطه منتقل شدند که می‌توان گفت در حال حاضر وضعیت خوبی در پارکها و مراکز مختلف پایتخت در این خصوص ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم همکاری مطلوبی را در این زمینه با پلیس دارند، افزود: تیم‌های مخصوصی از سوی پلیس برای جمع‌آوری معتادان لامکان و کارتن‌خواب در نظر گرفته شده است و هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی هم صورت گرفته است.

سردار ساجدی‌نیا اضافه کرد: بزودی طرح تشدید برخورد با موادفروشان خرد نیز به صورت گسترده از سوی پلیس در تهران اجرا شود.

وی با بیان اینکه ادعا نداریم همه معتادان را در پایتخت جمع‌آوری کردیم، افزود: در طرح پلیس تنها معتادان لامکان که تعداد آنها محدود است، جمع‌آوری شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این معتادان مجددا به سطح شهر بازنمی‌گردند یا خیر، گفت: با قوه قضاییه، سازمان‌های ذیربط همچون بهزیستی، وزارت کشور و شورای عالی مبارزه با مواد مخدر هماهنگی‌هایی انجام شده و این سازمان‌ها قول‌ داده‌اند که در این رابطه به پلیس کمک کنند، اما در مجموع پلیس وظیفه خود می‌داند که حتی اگر قول این سازمان‌ها عملی نشود نسبت به جمع‌آوری این معتادان اقدام کنیم.

سردار ساجدی‌نیا درباره همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی در طرح امنیت اخلاقی هم گفت: راهنمایی و رانندگی عضوی از مجموعه پلیس است و این پلیس از روز اول طرح امنیت اخلاقی در این طرح مشارکت کرده است.

وی افزود: کلیه پرسنل کادر پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در بحث امنیت اخلاقی مانند برخورد با بدپوششی، بدحجابی، سگ‌گردانی، آلودگی صوتی با اقتدار خصوص در معابر اصلی و بزرگراههای شهر تهران برخورد می‌کنند. یکی از وظایف راهنمایی و رانندگی این است که بر موضوعات امنیت اخلاقی نظارت و با عفاف‌ستیزی برخورد کنند. این موضوع با وظیفه راهنمایی و رانندگی مغایرتی ندارد و ماموران راهنمایی و رانندگی در مباحث امنیت اخلاقی تذکر می‌دهند و در صورت نیاز برخورد کرده و خودرو مورد نظر را نیز توقیف می‌کنند.

سردار ساجدی نیا درباره چگونگی رفتار ماموران پلیس در طرح امنیت اخلاقی گفت: اکثر افراد بدپوشش ندانسته پوشش نامناسبی را انتخاب کرده‌اند و ماموران پلیس در رابطه با چگونگی برخورد، نوع مکالمه با افراد آموزش های خوبی را دیده‌اند و سعی شده است که طرح امسال نسبت به سالهای گذشته مطلوب‌تر اجرا شود؛ به شکلی که به صورت روزانه آموزش‌های مورد نیاز به ماموران پلیس در رابطه با اجرای این طرح داده می‌شود و اگر خلائی هم وجود داشته باشد با توجه به گزارش‌های مردمی مستندسازی‌هایی که صورت می‌گیرد و تیم‌های بازرسی، این اشتباهات را رفع می‌کنیم که این موضوع تاثیر خوبی داشته است و مراجعات حضوری مردم و تماس‌های تلفنی آنها گویای این است که از برخورد پلیس راضی هستند البته انتقاداتی هم بوده است اما در مجموع مردم رضایت دارند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ تعداد اندکی از افراد بدپوشش هستند که باآنها برخورد شده است و در مواردی که این افراد در برابر پلیس مقاومتی داشته‌اند ماموران پلیس هم به صورت قاطع با آنها برخورد کردند البته طی چندهفته اخیر خوشبختانه موضوع خاصی در این رابطه نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ماموران پلیس در طرح امنیت اخلاقی می‌توانند کیف افراد را نیز بازرسی کنند، گفت: بعضی از وقت‌ها پلیس جزو ماموریتش است که اگر با مورد مشکوکی مواجه شد بخواهد کیف فردی را بگردد و یا کارت شناسایی از افراد بخواهد. در برخی از موارد ماموران به فردی مشکوک شده و فرد موردنظر هم سارق از آب درآمده است. به طور مثال در یک مورد دو روز پیش ماموران پلیس راهور به یک خانم و آقا که با لباس پلیس قصد سوء استفاده داشتند دستگیر شدند.

سردار ساجدی‌نیا خاطرنشان کرد: پلیس ماموریتش را در رابطه با بحث عفاف و حجاب انجام داده و هیچگاه ماموریتش قطع نشده است، البته معتقدیم که باید اقدامات آموزشی و فرهنگی در این رابطه انجام شود. اما اگر این اقدامات انجام نشده باشد پلیس مجبور است ورود پیدا کند و قانون وظیفه پلیس را در این رابطه مشخص کرده است.

وی از تشدید برخورد با افرادی که اقدام به فروش لباس‌های قاچاق و برگزاری شو لباس می‌کنند توسط پلیس خبر داد و گفت: پلیس با این افراد بدون مجوز مجوزی هم ندارند در صورتی که پلیس متوجه این موضوع شود با آنها برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: طی دو هفته اخیر بحث برخورد با شوهای لباس زیرزمینی تشدید شده است. در یک مورد پلیس متوجه شد که دو مرد و یک زن با شناسنایی افرادی که اقدام به راه‌اندازی شو لباس می‌کنند در یک فرصت مناسب مراجعه کرده و به این مکان‌ها مراجعه کرده و با بستن دستهای فرد مورد نظر لباس و پولهای آن را به سرقت می‌بردند که پلیس آگاهی این افراد را دستگیر کردند.

وی درباره طرح امنیت محله‌ محور هم گفت: سال گذشته قول دادیم که امنیت در تهران به صورت محله‌محور مدنظر قرار گیرد و این موضوع در برنامه امسال پلیس قرار گرفت. پلیس در حوزه برخورد با 30 جرم که از دغدغه‌های اصلی مردم است در محلات و سطح شهر حضور پیدا می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون بیش از 225 نقطه از معابر پایتخت در حوزه راهور ساماندهی شده و تابلوهای راهنمایی و رانندگی آن اصلاح شده است، افزود: با اجرای طرح امنیت محله‌محور بیش از هشت درصد از جرایم همچون سرقت خودرو، مغازه، منزل، لوازم داخل خودرو و سرقت به عنف کاهش یافته است که امیدواریم تا شهریورماه این کاهش 2 برابر شود.

سردار ساجدی‌نیا با بیان اینکه طرح امنیت محله‌ محور احساس امنیت را در بین مردم افزایش می‌دهد، افزود: احساس امنیت در بین مردم تهران نسبت به سنوات گذشته افزایش یافته است و امیدواریم این احساس نیز بیشتر شود. به طور مثال در پی اجرای طرح امنیت محله‌محور شاهد هستیم که در سه شب اخیر مردم با خانواده‌های خود در پارک هرندی که پیش از این پاتوق معتادان محسوب می‌شد حضور پیدا می‌کنند.

وی درباره نظارت بر پارکبان‌ها هم گفت: از آغاز سال جدید مسوولیت نظارت و ساماندهی پارکبان‌ها به پلیس راهور تهران بزرگ داده شده است و بناست نرخ‌های پارکینگ و جرثقیل ساماندهی شود تا دیگر شاهد چند نرخی بودن این موارد در تهران نباشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز طرح مشترک گشت بزرگراه‌های راهور و انتظامی از امشب در پایتخت خبرداد و گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون گشت پلیس بزرگراه‌ها از ساعت 9 شب تا 5 صبح در 16 بزرگراه اصلی پایتخت و گشت انتظامی در چند بزرگراه دیگر راه‌اندازی شده است که بناست عملیات مشترک بین گشت بزرگراهها و گشت انتظامی اجرا شود.

ساجدی‌نیا درباره کاروان‌های عروسی نیز اظهار کرد: اگر کاروان‌های عروسی سطح معابر را ببندند پلیس با این موضوع برخورد خواهد کرد البته برخورد پلیس با کاروان‌های عروسی برخوردی قهرآمیز نخواهد بود، هر چند مردم ما نیز در این خصوص مراعات می‌کنند.

وی در خصوص بحث جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها هم گفت: افراد کارتن‌خوابی را که جویای کار هستند از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را به گرمخانه‌های پایتخت معرفی‌ می‌کنیم و از میان این افراد آنهایی را که اهل شهرستان هستند و پولی هم ندارند با تقبل هزینه مورد نیاز به شهرستانهایشان می‌فرستیم.

سردار ساجدی‌نیا درباره ساماندهی منطقه فرحزاد هم گفت: در مرحله اجرای طرح ساماندهی فرحزاد 370 نفر دستگیر شده‌اند و سرکرده آنها هم شخصی به نام «محمد دراز» بود که این فرد دستگیر شد و یکسری از آلونک و پاتوق‌های این افراد هم شناسایی و تخریب شد. در مرحله دوم نیز پلیس 9 آلونک غیرمجاز را در این منطقه با مجوز قضایی تخریب کرد و نزدیک به 70 نفر هم دراین‌باره دستگیر شدند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، منطقه فرحزاد به طور مرتب در حال پاکسازی است و ساکنان مناطق موردنظر از این اقدامات رضایت دارند.

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سرانجام سرقت مجسمه‌های پایتخت به کجا رسید، گفت: هر سرقتی که در پایتخت اتفاق بیفتد از سوی پلیس پیگیری می‌شود و پرونده سرقت مجسمه‌ها هنوز در حال بررسی است و نتیجه آن مشخص نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها