سرپرست وزارت نفت گفت: با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده و همچنین کشف منابع جدید هیدروکربنی میزان تولید نفت جمهوری اسلامی ایران کاهش نخواهد یافت.
کد خبر: ۴۰۹۴۷۴

به گزارش ایرنا، محمد علی آبادی روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران این مطلب را عنوان کرد.

وی اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را برای حفظ و صیانت از منابع موجود و استفاده از منابع جدید خواهیم کرد تا سقف تولید نفت کشور کاهش نیابد.

علی آبادی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تامین بنزین مورد نیاز کشور تصریح کرد:با اقدامات و تلاش هایی که در حال انجام است، امیدوار هستیم در تولید و تامین بنزین مورد نیاز کشور مشکلی به وجود نیاید.

وی همچنین با یادآوری نتایج نشست اخیر سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گفت: خوشبختانه در این نشست اکثریت اعضای دیدگاه ایران مبنی بر غیرضروری بودن افزایش میزان سطح تولید کنونی نفت را پذیرفتند البته عربستان در این زمینه دیدگاه متفاوتی داشت.

سرپرست وزارت نفت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تاثیر افزایش تولید احتمالی عربستان بر وضعیت بازار و قیمت ها، خاطرنشان کرد: بعید به نظر می رسد که چنین اتفاقی روی دهد.

علی آبادی یادآور شد: عربستان پیش از این نیز اقدام به افزایش میزان تولید خود کرده بود اما با توجه به ضرر و زیان ناشی از آن بار دیگر به سطح تولید قبلی خود بازگشت.

سرپرست وزارت نفت اظهار امیدواری کرد که میزان تولید اوپک تغییری نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها