تذکرات جدی نمایندگان

نامه پر گلایه رئیس جمهور

رئیس جمهور در نامه ای پر گلایه با توضیح ابهامات تاسیس وزارت ورزش مبنی بر اینکه مجبور به معرفی وزیر ورزش شده است سید حمید سجادی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد.
کد خبر: ۴۰۹۱۵۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین رئیس جمهور امروز سه شنبه در نامه‌ای در 5 محور با اشاره به ناکارآمدی وزارت ورزش و جوانان و برشمردن مشکلات و مسائل حقوقی و ابهامات یاد شده که منجر به اختلال در جامعه ورزش شده است ابهاماتی را یادآور شد و تاکید کرد که جاد داشت مجلس آن را اصلاح می‌کرد.

این نامه با واکنش علی لاریجانی مواجه شد. علی لاریجانی در پاسخ به نحوه معرفی وزیر ورزش گفت: این نامه نگاری جدید است که توجیه تخلف قانونی است.

پس از این نامه، تعداد زیادی از نمایندگان از جمله احمد توکلی، جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه، سید عماد حسینی نماینده قروه، حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد در تذکرات و اخطارهای قانون اساسی چنین رویه نامه نگاری را برای معرفی وزیر قابل قبول ندانستند و تاکید کردند ایجاد چنین شرایطی باعث می شود که وزیر معرفی شده در صحن علنی رأی نیاورد.

این نمایندگان راه حل اداره قانونی کشور را با چنین شیوه‌ای مناسب ندانستند و تاکید کردند این امر به شأن و اقتدار مجلس خدشه وارد می‌کند.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکرات با تایید این سخنان و تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای قانون و محوریت آن اعلام کرد؛ چنین شیوه نامه نگاری متعارف نبود اگر ابهامی وجود داشت دولت باید تفسیر می‌خواست و مجلس آن را حل می کرد.

رئیس مجلس تأکید کرد؛اینگونه نامه نگاری ها شأن مجلس را پایین نمی آورد همانگونه که قانون و امام راحل و رهبر انقلاب بر جایگاه مجلس تاکید دارند، جایگاه مجلس مشخص و  معین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها