سایوز به همراه خدمه جدید ایستگاه بین المللی به فضا رفت

پرتاب شبانه سایوز

فضانوردانی از ژاپن، روسیه و وایالات متحده در نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه عازم ایستگاه بین المللی فضایی شدند
کد خبر: ۴۰۷۸۵۸

 در حالیکه تاریکی صحرای قزاقستان را در بر گرفته بود، ساعتی پیش، موشک فضایی سایوز به همراه 3 فضانورد همراه خود به مقصد ایستگاه بین المللی فضایی، زمین را ترک کرد.

خدمه جدید ایستگاه فضایی که همراه با این کپسول روسی عازم ایستگاه فضایی شدند  را کیهان نورد روسی، سرگوی ولکوف، میکاییل فوزوم از ناسا و ساتوشی فوروکاوا ی ژاپنی تشکیل می دادند. این فضا نوردان باید پیش از رسیدن به ایستگاه فضایی دو روز را در کپسول سایوز سپری کنند تا به آرامی به ایستگاه نزدیک شده و وارد سازه ای فضایی شوند که تا نیمه ماه نوامبر منزل انها خواهد بود.

بسیاری از دوستان، بستگان و همکاران این فضا نوردان پرواز این فضا پیما که از پایگاه بایکونور قزاقستان صورت گرفت را از نزدیک تماشا کردند. این موشک ساعت 2:15 بامداد به وقت محلی معادل با 45 دقیقه بامداد روز چهارشنبه 18 خرداد به وقت رسمی ایران سکوی پرتابش را ترک کرد و دقایقی بعد به مرز سرعت 23 هزار کیلومتر در ساعت رسید تا فضا نوردان را به مداری در حول زمین برساند. پس از این سفر کوتاه به فضا آنها باید دور روز را به آهستگی برای نزدیک شدن به ایستگاه و اتصال به آن، درون سایوز سپری کنند.

فوزوم 53 ساله مسن ترین عضو این گروه از خدمه ایستگاه است که خود در طراحی ایستگاه نقش داشته است و به همراه دو فضا نورد دیگر به خدمه حاضر در ایستگاه ملحق می شوند.

با توجه به پایان گرفتن ماموریت های شاتل های فضایی، بار رفت و آمد به ایستگاه بیش از پیش بر عهده کپسول های فضایی سایوز روسی قرار خواهد گرفت.

منبع: AP/ بازنویسی: پوریا ناظمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها