ایران زمین

اهواز ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) از اعزام 20 هزار خوزستانی به مرقد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: اعزام این کاروان‌ها از امروز 12 خرداد آغاز می‌شود.علیرضا هاتف افزود: اعزام این زائران به وسیله 500 دستگاه اتوبوس انجام می‌شود و 4000 نفر از این کاروان‌ها را خواهران و 16 هزار نفر دیگر را برادران تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۰۷۴۲۱

کرمانشاه ـ ایسنا: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود 800 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

مظفر رحمت‌آبادی افزود: مجموعا 108 مرکز شامل سیلوها، انبارهای روباز و کارخانجات آرد برای ذخیره گندم خریداری شده، در نظر گرفته شده که 46 مرکز آن مربوط به شرکت غله و 62 مرکز مربوط به سازمان تعاون روستایی است که به عنوان مباشر در خرید گندم مشارکت دارد.

وی ظرفیت این مراکز را حدود 900 هزار تن عنوان‌ و تصریح کرد : از این میزان 260 هزار تن مربوط به بخش خصوصی، 360 هزار تن بخش دولتی، 180 هزار تن در کارخانجات و مابقی در انبارهای سازمان تعاون روستایی است.

ساری ـ ایسنا: مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: در حال حاضر با کمبود خون در استان مواجهیم و به تمام گروه‌های خونی نیازمندیم.

محمد عطارزاده افزود: حدود 3000 بیمار تالاسمی و 4000 بیمار هموفیلی، دیالیزی و سرطانی نیازمند خون در استان وجود دارد. وی تصریح کرد: حدود 10 هزار واحد خونگیری ماهانه در استان صورت می‌گیرد.

زاهدان ـ ایسنا:‌ مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: 150 واحد پرواربندی دام سبک و سنگین در مناطق عشایری و مرزی ملادادی و ملاعلی شهرستان هیرمند برای جوانان بیکار و علاقه‌مند به شغل دامداری راه‌اندازی می‌شود. محمدرضا میرامینی افزود: مرزی بودن مناطق عشایری ملادادی و ملاعلی و روی آوردن جوانان به شغل‌های کاذب در سنوات قبل باعث از بین رفتن شغل اصلی آنها یعنی دامداری شده که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از پتانسیل‌های موجود در شهرستان بخصوص نقاط مرزی در راستای بهبود تولیدات دام و دامداری استفاده مطلوب کرد.

اهواز ـ خبرنگار جام‌جم: سرپرست جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: در راستای افزایش تولیدات خرما طرح توسعه و احیای نخیلات خرمشهر آغاز شده است. ابراهیم داوری همچنین از حذف نخل‌های فرسوده و جایگزینی نهال‌های جوان در سطح 50 هکتار از نخلستان‌های خرمشهر خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها