ریگی از قاچاقچیان سابقه‌دار مواد مخدر و عامل شهادت یک افسر پلیس در تهران بود

عبدالمجید ریگی هم اعدام شد

صبح دیروز 2 نفر از محکومان دادگاه کیفری در زندان اوین به دار مجازات آویخته شدند. یکی از محکومان عبدالمجید ریگی نام داشت که فروردین سال 85 در درگیری مسلحانه با ماموران پلیس آگاهی، یک مامور پلیس را به شهادت رسانده و 7 نفر را نیز هدف اصابت گلوله قرار داده بود.
کد خبر: ۴۰۷۳۶۴

به گزارش «جام‌جم»، با تایید حکم صادره از سوی دیوان‌عالی کشور، صبح دیروز عبدالمجید ریگی ـ یکی از قاچاقچیان سابقه‌دار ـ در حالی به دار مجازات آویخته شد که حکم اعدام دیگر همدست وی به نام محمد ریگی با دستور رئیس قوه قضاییه به تعویق افتاد.

عبدالمجید، محکومی که صبح دیروز در زندان به دار آویخته شد، روز 25 فروردین سال 85 در حالی که به اتفاق همدستش محمد در بزرگراه آزادگان با خودروی زانتیا 380 کیلو تریاک حمل می‌کردند، پس از دستور توقف از سوی ماموران گشت پلیس آگاهی، بسرعت از محل متواری شدند. آنها با شلیک به خودروی پلیس و بیش از یک ساعت تعقیب و گریز سرانجام در شهرکی در حاشیه بزرگراه، وارد خانه‌ای شده و با گروگان گرفتن ساکنان آن به سوی ماموران تیراندازی کردند. در درگیری مسلحانه میان قاچاقچیان و ماموران پلیس آگاهی، ستوان‌سوم ناصر ندافان، سرنشین گشت آگاهی از ناحیه شکم هدف اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.

در این حادثه یک رهگذر نیز با شلیک گلوله جان باخت و 7 نفر دیگر مجروح شدند که در تقابل آتش میان قاچاقچیان و پلیس هر دو متهم هدف اصابت گلوله قرار گرفته و دستگیر شدند. با تحقیق از متهمان مشخص شد آنها در حال حمل 380 کیلوتریاک از شرق کشور به تهران بوده و با درگیری مسلحانه قصد فرار داشتند که سرانجام دستگیر شدند. با تحقیق از محکومان و اعتراف آنها به قاچاق گسترده مواد مخدر و شلیک به سوی مردم و پلیس، متهمان پس از محاکمه به اتهام جنایت به قصاص و به دلیل درگیری مسلحانه به مجازات محاربه محکوم شدند که حکم صادره از سوی قاضی صلواتی به دیوان‌عالی کشور ارسال و تایید شد.

اعدام متجاوز افغانی

دیگر محکومی که صبح دیروز در زندان اوین مجازات شد، حسین باریک‌زهی نام داشت که از اتباع افغانستان بود. پرونده این محکوم مهرماه سال 85 درپی وقوع جنایتی در شهرستان رباط‌کریم در دستور کار ماموران قرار گرفت و مشخص شد، مرد محکوم با گاز پیک‌نیک همسر جوانش را کشته است.

در تحقیق از دختر مقتول معلوم شد وی از یک سال پیش تحت آزار و اذیت‌های شیطانی پدرش قرار داشته و زمانی که از مادرش درخواست کمک می‌کند، پدرش با آنها درگیر و مرتکب جنایت می‌شود.

با اعترافات تکان‌دهنده متهم، پرونده این جنایت به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارسال و وی پس از محاکمه به اتهام جنایت به قصاص و به اتهام زنا به مجازات مرگ محکوم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها