زوددویچه نوشت:

برلوسکنی بار سنگینی روی دوش حزبش

روزنامه آلمانی زوددویچه سایتونگ با اشاره به شکست سنگین حزب سیلویو برلوسکنی در انتخابات محلی ایتالیا نخست وزیر بی مبالات این کشور را به عنوان بار سنگینی روی دوش حزب متبوعش ارزیابی کرد.
کد خبر: ۴۰۶۶۰۰

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه زوددویچه سایتونگ در تحلیلی در این باره به قلم  اندر باخ اشتاین نوشت: برلوسکنی هر روز غیر قابل کنترل تر از روز پیش شده و به بار سنگینی روی دوش حزبش تبدیل شده است.

در انتخابات محلی حزب سیلویو برلوسکنی حتی مراکز سابق قدرت خود را نیز از دست داد و این به این دلیل بود که نخست وزیر ایتالیا به هشدارهای هم حزبی های خود بی توجهی کرد. حالا هم بحث های جانشینی وی در ایتالیا داغ شده است.

سیلی هایی که نخست وزیر ایتالیا در انتخابات محلی در شمال و جنوب این کشور دریافت کرد برای وی بسیار دردناک بود. نتیجه این انتخابات نشان داد که برلوسکنی تضمین های خود برای پیروزی در انتخاباتها را که همیشه با تکیه به آنها همه امور را به نفع خود متحول می کرد از دست داده است.

از آنجا که نخست وزیر ایتالیا بخصوص انتخابات محلی در میلان و نپال را به عنوان یک نظر سنجی درباره وضعیت خود می دانست باید حالا نتیجه این انتخابات را شکستی برای خود در نظر بگیرد. وی نه هشدارهای حزبش و نه هشدارهای شرکای ائتلافی خود را جدی نگرفت.

این دیدگاه در حکومت افزایش پیدا کرده است که برلوسکونی همواره غیر قابل کنترل تر شده و به عنوان بارسنگینی روی دوشهای حزبش است و دیگر اطرافیانش نمی خواهند به وی وفادار مانده و در بقیه شکست هایش با وی سهیم باشند.

در چنین شرایطی بحث ها درباره جانشینی برلوسکنی که نخست وزیر تا به حال از به وجود آمدن چنین بحث هایی اجتناب می کرد شروع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها