سارقی حرفه‌ای که فقط از خودروهای سمند سرقت می‌کرد بعد از 30 فقره دزدی به دام افتاد. تحقیقات برای دستگیری این سارق زمانی آغاز شد که مردی به پلیس آگاهی استان اصفهان رفت و خبر داد فردی ناشناس با تخریب در خودروی سمند او مدارک شناسایی و دیگر اموالش را که داخل اتومبیل بود غارت کرده است. ماموران بعد از شنیدن این اظهارات تلاش کردند ردی از متهم یا متهمان به دست بیاورند اما هنوز تفحص‌های پلیسی به نتیجه نرسیده بود که چند مالباخته دیگر نیز با بیان اظهاراتی مشابه خواستار دستگیری سارق حرفه‌ای شدند.
کد خبر: ۴۰۴۰۴۴

سرانجام گشت‌زنی‌های پلیس نتیجه داد و گروهی از ماموران با مشکوک شدن به فردی که اطراف یک دستگاه خودروی سمند پرسه می‌زد، او را بازداشت کردند. این متهم که امیر نام دارد ابتدا سعی کرد خودش را بی‌گناه نشان بدهد اما اموال کشف شده از او از جمله یک دیلم وی را در بن‌بست قرار داد و امیر ناچار شد جرایمش را بپذیرد.

این سارق حرفه‌ای در اعترافاتش گفت: در خودروهای سمند را با استفاده از دیلم باز و اموالی را که داخلش بود سرقت می‌کردم، من تا به حال 30 مرتبه این جرم را انجام داده‌‌ام. بنابر‌این گزارش در حال حاضر متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

مسافران قلابی، دزدان حرفه‌ای

اعضای 2 باند سرقت که به عنوان مسافر سوار خودروها می‌شدند و دست به سرقت می‌زدند، پس از دستگیری به جرایم خود اعتراف کردند.

اعضای باند اول که 36 فقره دزدی انجام داده‌اند به دنبال شکایت تعدادی از رانندگان مسافرکش در کرج به دام افتادند. مالباختگان در شکایت‌هایشان عنوان کردند زن و مردی با کرایه دربست خودرو به مقصد روستاهای دورافتاده پس از طی مسافتی اقدام به سرقت لوازم و اموال داخل خودروی آنها کرده‌اند.

کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و دریافت سرنخ‌های موجود از سوی مالباختگان هر دو سارق را شناسایی و پس از یافتن محل اختفای آنها، زن جوان را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. با بازجویی از این متهم مشخص شد همسر وی قبلا به جرم دیگری دستگیر شده است و در زندان به سر می‌برد.

زن سارق به 9 فقره سرقت لوازم خودرو و 17 فقره سرقت دیگر شامل موتورسیکلت، احشام و 10فقره سرقت از مغازه و منزل با همدستی همسرش اعتراف کرد.

باند دوم که 6 عضو داشت و اعضای آن با شیوه مشابهی نقشه‌های خود را عملی می‌کردند، بازداشت شدند ماموران پلیس کرج در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر سرقت از خودرو‌های مسافرکش و مسافران در محدوده پل فردیس و پارک چمران به تحقیق پرداختند و از متهمان چهره‌نگاری کردند سپس با توزیع تصویر متهمان در یگان‌های انتظامی 2 نفر از سارقان به دام افتادند. متهمان با انتقال به کلانتری و در مواجهه حضوری با مالباختگان ضمن اعتراف به جرم خود نام 4 نفر دیگر از همدستان و نشانی مخفیگاه آنها را به ماموران ارائه دادند که بلافاصله محل اختفای آنها شناسایی و آنان نیز بازداشت شدند و اعتراف کردند به صورت گروه‌های 2 یا 3 نفره بعنوان مسافر در محدوده پل فردیس و پارک چمران سوار خودروها می‌شدند و پس از طی یک مسیر کوتاه و در یک فرصت مناسب با غافلگیر کردن راننده، خودرو و اموال وی را سرقت می‌کردند و سپس با خودروی سرقتی در مناطق دور در نقش مسافرکش اموال مسافران را می‌ربودند.

بنابر‌این گزارش متهمان تاکنون به 73 فقره زورگیری و سرقت خودرو از راننده‌های خودرو‌های شخصی مسافرکش و مسافران اعتراف کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها