در روزی که تلویزیون قرقیزستان نتوانست دیدار تیم فوتبال امید کشورمان در بیشکک را پوشش ماهوا‌ره‌ای بدهد، شاگردان هومن افاضلی هم در سد حریف نه‌چندان مطرح خود متوقف شدند تا به لطف تک گل بازی رفت، جواز صعود به دور بعدی مقدماتی المپیک 2012 را به دست آورند. تیم امید در این بازی با ترکیب محمدرشید مظاهری، حمیدرضا علی‌عسگر، مهدی دغاغله، احسان حاج‌صفی، رسول کر، کریم انصاری‌فرد، سیدرضا طلبه، علی مرزبان، کمال کامیابی‌نیا، آرش افشین و مهرداد جماعتی به میدان رفت و افاضلی در نیمه دوم به ترتیب ایمان موسوی، امیر شرفی و محمدرضا زینال‌خیری را جایگزین انصاری‌فرد، افشین و دغاغله کرد. امیدها در این بازی نمایش نسبتا محتاطانه‌ای داشتند، اما موقعیت گل‌های بیشتری نسبت به قرقیزستان به دست آوردند.
کد خبر: ۳۹۰۷۲۸

به نوشته سایت فدراسیون فوتبال در جریان این بازی و به خاطر بازی خشن و به دور از جوانمردی بازیکنان قرقیزستان، مربیان تیم ایران به داور اعتراض کردند که در نتیجه داور بازی اعضای کادر فنی ایران را از روی نیمکت اخراج کرد. ابتدا بیژن طاهری در ابتدای نیمه دوم از بازی اخراج شد و سپس 10 دقیقه مانده به پایان بازی هومن افاضلی هم از روی نیمکت اخراج شد.

سرمربی موقت و اخراج شده تیم امید در پایان این بازی با توجه به غیر استاندارد بودن زمین و توپ مسابقه از عملکرد شاگردانش ابراز رضایت کرد و گفت: «واقعیت این بود که فکر نمی‌کردیم با حریف سرسختی مثل قرقیزستان روبه‌رو شویم.

دروازه‌بان تیم قرقیزستان امروز بهترین بازیکن میدان بود. اگر او درون دروازه نبود، می‌توانستیم 3 گل به ثمر برسانیم.» افاضلی که می‌داند بلافاصله پس از بازگشت از قرقیزستان باید سکان هدایت تیم امید را به مجید جلالی یا حمید استیلی بسپارد، ادامه داد: «این آخرین مسابقه‌ای بود که من هدایت تیم امید را برعهده داشتم. از فدراسیون و کفاشیان تشکر می‌کنم که شرایط برای برگزاری این دو بازی را فراهم کردند و خوشحالم که این تیم به مرحله بعدی صعود کرد.»

تیم امید کشورمان با این پیروزی به جمع تیم‌های کره جنوبی، کره شمالی، ژاپن، عربستان، عراق، چین، قطر، ازبکستان، سوریه، استرالیا، بحرین، لبنان و ویتنام پیوست.

10 تیم دیگر هم دیروز و دیشب جواز حضور در مرحله دوم مقدماتی المپیک 2012 لندن را به دست آوردند. در این مرحله 24 تیم برتر آسیا با قرعه‌کشی به مصاف هم می‌روند. به این ترتیب بازی رفت و برگشت بعدی تیم امید کشورمان طی روزهای 23 خرداد و 2 تیر سال 1390 برگزار می‌شود.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها