کد خبر: ۳۷۳۱۹۴

مصرف یک عدد سیب در روز به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های قوی در این میوه برای مقابله با آسیب سلول، حقیقتا در حفظ سلامت بدن و بی‌نیازی از مراجعه به پزشک موثر است.پوست سیب از مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان‌ها برخوردار است که آب سیب فاقد آن است. به طور کلی سیب‌های قرمز بیش از سیب‌های سبز و زرد آنتی‌اکسیدان دارند. از سایر خوراکی‌ها که حاوی مقادیر زیادی از این مواد هستند می‌توان به پیاز، پرتقال و گریپ‌فروت اشاره کرد.چون سیب در رفع یبوست، خارج کردن حرارت بدن، تقویت کبد و در درمان تنگی نفس و درمان زخم‌ها، مفید است و بهترین دارو برای سوء‌هاضمه است.

اگر به دلایلی نمی‌توانید سیب خام بخورید توصیه می‌کنیم که آن را کاملا شسته و بخارپز یا در فر تنوری کنید و روی آن کمی دارچین و عسل بریزید و سپس آن را به عنوان میان‌وعده میل کنید. بسیار گوارا خواهد شد.دومین سیب، سیب‌زمینی بعد از برداشت به مدت 5 تا 7 ماه بندرت جوانه می‌زند، اما بعد از این مدت اگر می‌خواهید طعم خود را حفظ کند باید آن را در یخچال نگه دارید. پدران ما شیوه جالبی برای حفظ سیب‌زمینی داشتند. آنها سیب‌زمینی را در شن دفن می‌کردند. در این صورت سیب‌زمینی تا بهار کاملا سالم و تازه می‌ماند.در حرارت بالاتر از 5 درجه غالبا سیب‌زمینی جوانه می‌زند و خراب می‌شود. سیب زمینی اگر در دمای کمتر از 5 درجه نگهداری شود شیرین می‌شود و درحرارت بالاتر قند سیب‌زمینی کمتر و نشاسته آن بیشتر می‌شود، بنابراین نحوه نگهداری سیب‌زمینی در طعم آن مؤثر است.برای نگهداشتن سیب‌زمینی در خانه‌ها بهتر است آن را در جعبه‌های چوبی ریخته در جای خنک نگهداری کنید. بهترین طریقه پوست‌کندن سیب‌زمینی انداختن آن در آب جوش و سپس گرفتن پوست آن است، در این صورت قشری که در زیر پوست قرار گرفته و ارزش غذایی آن از سایر سیب‌زمینی بیشتر است از دست نمی‌رود. جهت پخت سیب‌زمینی بهتر است ابتدا آب را جوش آورده سپس سیب‌زمینی را داخل آب در حال جوشیدن بریزید و در ظرف را ببندید تا پخته شود.

وقتی سیب‌زمینی در مقابل نور قرار می‌گیرد بتدریج زیر پوست آن سبزرنگ می‌شود در این حالت در سیب‌زمینی ماده‌ای سمی ایجاد می‌شود. همچنین وقتی سیب‌زمینی جوانه می‌زند سم ذکر شده در آن ایجاد می‌شود. در صورت امکان از مصرف این گونه سیب‌زمینی‌ها خودداری کنید. در غیر این صورت موقع پوست کندن باید پوست را با ضخامت بیشتر جدا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها