تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای خودکفایی گندم، وزارت جهاد کشاورزی درصدد افزایش تولید ادوات خاک ورزی حفاظتی است. روح‌الله محمد سنابادی، رئیس مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی در تبریز با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: هر شرکتی که بتواند ادوات کشاورزی الگویی جدید وارداتی را با نیازهای بخش کشاورزی در داخل کشور تولید و در اختیار بهره‌برداران قرار دهد مورد حمایت جدی وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۳۶۷۹۹۲

کرج ـ خبرنگار جام‌جم: در راستای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، ششمین جلسه پشتیبانی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در اداره بازرگانی کرج تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت بازرگانی شهرستان کرج در این جلسه تصمیم گرفته شد تا با همکاری بخشداری اشتهارد، دفتر نمایندگی مدیریت بازرگانی کرج دایر گردد. با نظارت و بازرسی اداره بازرگانی تعداد 10 واحد تولیدی که نسبت به افزایش نرخ محصولات تولیدی خود اقدام کرده بودند متعهد شدند قیمت‌ها را به نرخ سابق برگردانند. همچنین مجمع امور صنفی موظف شد تا با همکاری اتحادیه‌های تحت پوشش خود برای رصد بازار، موجودی کالای خود را به مدیریت بازرگانی ارسال کند.

کاشان ـ خبرنگار جام‌جم: مدیر امور آبفای شهرستان کاشان میزان آب مورد نیاز 60 روستای کاشان را 6 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در حال حاضر آبی که از تمام قنات‌های این شهرستان بهره‌برداری می‌شود فقط 3 میلیون و 100 هزار متر مکعب است.

احمد منتظر با تاکید بر این‌که این میزان استحصال آب فقط 50 درصد آب مورد نیاز روستاهای کاشان را تامین می‌کند و در حقیقت این روستاها با کمبود 50 درصدی برداشت آب روبه‌رو هستند، افزود: یقینا با عدم کنترل مصرف، صرفه‌جویی، کاهش میزان آب‌های زیر زمینی و نزولات جوی، افزایش مصرف و ارتقای تولید آب شرب بهداشتی با بحران آب مواجه خواهیم شد.

کردستان ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس سازمان آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در حال حاضر 2551 نفر از فرهنگیان استان کردستان فاقد مسکن هستند که بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان نیمه دوم سال 91 زمین یا آپارتمان دریافت می‌کنند. خسرو ساکی در همایش یکروزه اقدامات برجسته رفاهی آموزش و پرورش استان کردستان از فراهم کردن زمینه تامین مسکن 8100 نفر از فرهنگیان سطح استان از سال 84 تا سال جاری خبر داد و گفت: درصد فاقدان مسکن از 50 درصد در سال 84 به 5/11 درصد در سال 89 رسیده است.

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: به‌رغم صرف هزینه‌های زیاد برای رفع معضل ترافیک هنوز که هنوز است شاهد عدم موفقیت مسوولان شهرداری برای حل این چالش هستیم. محمدحسین اسحقی، مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری تبریز در همایش آموزشی مدیریت و تغییر نگرش‌های ترافیکی تبریز با بیان این مطلب افزود: باید از تجربیات کلانشهرهای دنیا برای حل مشکل ترافیک استفاده کنیم تا بتوانیم شاهد عبور و مرور مناسب در شهر تبریز باشیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار کرد: این قانون فرصت مناسبی است تا با استفاده آن برای حل مشکل ترافیک اقدام شود.

کردستان ـ خبرنگار جام‌جم: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان گفت: استاندارد بر تمامی واحدهای تولیدی استان نظارت دارد و در حال حاضر نیز 211 واحد تولیدی و صنعتی زیرپوشش استاندارد قرار دارند. نجم‌الدین شیخ‌عطاری، دوشنبه‌ شب در جلسه شورای فنی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: این تعداد واحدهای تولیدی، تولیدات خود را با نشان استاندارد به بازار عرضه می‌کنند.

کرج ـ خبرنگار جام‌جم: با تشکیل گروه مترجمین، آثار ادبی حوزه جنگ به زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه خواهد شد. سرهنگ پاسدار غلامحسین رنجکش، معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز افزود: با راه‌اندازی گروه مترجمان و با ترجمه کتاب‌های داستان، رمان، خاطره و شعر در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت برآنیم تا رزمندگان اسلام دوران دفاع مقدس را به جهانیان معرفی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها