هشدار به سپرده گذاران

کدام موسسات مالی مجوز ندارند؟

رییس کل بانک مرکزی گفت: موسسه های مالی که بدون مجوز از بانک مرکزی ایران در سطح کشور فعالیت می کنند جمع آوری می شوند.
کد خبر: ۳۴۴۲۲۰

"محمود بهمنی" چهارشنبه ‌شب در آیین اعطای مجوز بانک مرکزی به مؤسسه قرض‌الحسنه مهر میهن در همدان، افزود: فعالیت موسسه ها بدون مجوز بانک مرکزی بی اساس بوده و توجیهی ندارد لذا این بانک درصدد جمع آوری اینگونه موسسه ها در کشور است.

وی اظهار داشت: در این رابطه تاکنون 20 واحد تعاونی برای رسیدگی به نحوه فعالیت آنها به نیروی انتظامی معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: موسسه هایی که برای تسهیلات دادن به مردم و تسهیلات گرفتن فعالیت می کنند با دریافت مجوز مشمول حمایت های بانک مرکزی می شوند.

وی از فعالیت برخی موسسه ها که اقدام به ارایه وام با درصد سود بالا به مردم می کنند انتقاد کرد و گفت: اینگونه کارها عاقبت نداشته و کاری خداپسندانه نیست.

وی از اعطای نخستین مجوز قرض‌الحسنه به موسسه مهر میهن خبر داد و گفت: در یک سال اخیر هیچ گونه انحرافی در عملکرد این موسسه دیده نشده و از نخستین موسسه ها در نوع خود به دلیل دریافت مجوز از بانک مرکزی است.

رییس بانک مرکزی در ادامه از توفیق کاهش سه دهم درصدی نرخ رشد تورم در کشور خبر داد و گفت: این رقم تا پایان ماه گذشته از 9.4 به 9.1 درصد رسیده و برای کاهش بیشتر آن تلاش می شود.

سکه‌های یک گرمی در بازار

بهمنی افزود: بانک مرکزی به مناسبت پنجاهمین سالگرد فعالیت خود با ضرب سکه‌های یک هشتم بهار آزادی، در نظر دارد سکه‌های کوچک نامرغوب را از بازار جمع آوری و سکه‌های جدید را عرضه کند.

وی اضافه کرد: به زودی سکه‌های جدید یک گرمی در بسته‌های زیبا به بازار سکه و طلا ی کشور وارد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها