کد خبر: ۳۳۸۷۳۲

طرز تهیه: خمیر ترش و نمک را در شیر حل و روغن را به آن اضافه کنید و پس از آن به تدریج آرد را به آن اضافه کنید تا خمیری که به دست نچسبد و زیاد خشک و سفت نباشد به دست بیاید. حالا خمیر را خوب ورز بدهید و روی آن را بپوشانید تا چند ساعت استراحت کرده و به اصطلاح ور بیاید. با این مقدار مواد می‌توانید حدود نیم کیلو خمیر پیتزا به دست بیاورید و دو عدد پیتزا تهیه کنید.

حلیم بادمجان

مواد لازم: بادمجان: 10 عدد، سینه مرغ: یک عدد (از گوشت قرمز هم می‌شود استفاده کرد)، لوبیا سفید: یک پیمانه، کشک ساییده: 3 پیمانه، پیاز سرخ شده: 2 عدد، روغن، نمک، فلفل و نعناع: به اندازه کافی

طرز تهیه: سینه مرغ و لوبیا را خوب بپزید. بادمجان‌ها را پوست کنده و در آب و نمک و مقدار کمی سرکه قرار دهید و سپس آن را کمی سرخ کنید. حالا سینه مرغ، لوبیا و بادمجان‌ها را با هم خوب بکوبید تا کاملا له شود. سپس 2 لیوان آب را با آب مرغ باقیمانده از مرحله پخت داخل مخلوط لوبیا، سینه مرغ و بادمجان بریزید و اجازه دهید تا خوب بپزد و اصلا آب نداشته باشد. پس از این مرحله مواد را از روی حرارت بردارید و کشک را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا حلیم آماده است و باید آن را در ظرف مورد نظر ریخت و روی آن را با نعناع داغ، پیاز داغ و گردو تزیین کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها