عبرت

وعده دانشگاه بدون کنکور

غول کنکور هنوز هیبت کاذب خود را از دست نداده است و بسیاری از نوجوانان و جوانان در آرزوی ورود به دانشگاه حاضر به پذیرفتن هر ریسک و خطری هستند. در آستانه برگزاری کنکور سراسری امسال پرونده‌ای را برای بخش عبرت انتخاب کرده‌ایم که می‌تواند بسیار هشداردهنده باشد.
کد خبر: ۳۳۵۰۰۵

مطابق محتویات این پرونده که 5 سال قبل در چنین روزهایی به جریان افتاد، مدرس یک آموزشگاه دخترانه با دادن وعده قبولی بدون کنکور، دخترى جوان را اغفال و با او رابطه پنهانى برقرار کرد.

این پرونده با شکایت دختر 18‌ساله به جریان افتاد و او به کارآگاهان گفت: یک سال پیش وقتى براى آموزش دروس کنکور به یکى از آموزشگاه‌هاى خصوصى در شمال غرب تهران مى‌رفتم، یکى از دبیران مرا اغفال کرد.

او توضیح داد: سال گذشته من براى دروس فیزیک، ریاضى و شیمى در آموزشگاه ثبت‌نام کردم و به خاطر خصوصیات اخلاقی‌ام، با دبیران برخورد راحتى داشتم تا این‌که این مرد وقتى کلاس درس ما تمام شد، در راهروى آموزشگاه به من پیشنهاد کرد با او رابطه دوستى داشته باشم.

از آن به بعد هر وقت مرا مى‌دید یا من براى پرسیدن سوال نزدش مى‌رفتم، او پیشنهادش را تکرار مى‌کرد و مى‌گفت مى‌خواهد کسى را داشته باشد تا با او درد دل کند. من با تصور این‌که یک رابطه پاک بین ما برقرار می‌شود، به او جواب مثبت دادم، بخصوص این‌که شنیدم او مى‌تواند با نفوذى که در دانشگاه آزاد دارد، مرا بدون کنکور وارد دانشگاه کند. چون مادرم بیمار است و هر روز به بیمارستان مى‌رود و ساعاتی از روز را در خانه نیست، اواخر دى 1382، از این غیبت استفاده و آن مرد را به خانه‌مان دعوت کردم، از آن به بعد با من رابطه پنهانى برقرار کرد.

در پی شکایت این دختر، متهم دستگیر شد، البته او اتهامش را انکار کرد و گفت: «وقتى دیدم این دختر از خانه فرارى شده است، او را به یکى از دختران دانش‌آموزى که مى‌شناختم‌ معرفى کردم و هیچ رابطه‌اى با او نداشتم.

نمونه این پرونده بارها در حوادث روزنامه‌ها تکرار شده و در مواردی هم شاهد وقوع کلاهبرداری‌هایی در این خصوص بوده‌ایم، به همین دلیل پلیس همیشه به کنکوری‌ها هشدار می‌‌دهد، فریب وعده‌های بی‌پایه و اساس برخی افراد را نخورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها