صدام رفت

مثل فیلمهای هالیوود که عاقبت با پیروزی هنرپیشه آمریکایی بر دشمنان آزادی و...تمام می شود ، شبکه CNN صحنه های محدودی از مخفیگاه و صورت صدام را بصورت اختصاصی پخش کرد و درپی نشان دادن خوشحالی مردم عراق ، این شعار را در صدر صفحه خبری خود قرار داد که «ما او را گرفتیم» (We got him).
کد خبر: ۳۳۴۴۸
اما آیا این همه حقیقت است؛ یا اینکه این صحنه ها سناریویی دقیق بوده تا بوش را از مهلکه عراق و خطر سقوط در انتخابات 2004 ریاست جمهوری نجات داده و از او چهره یک سوپرمن را برای مردم آمریکا بسازد؛.
صدام حسین دستگیر شد.این خبر قاعدتا در نگاه اول خوشحال کننده است.
دیکتاتوری که بیش از 3 دهه ، دنیای اسلام و ملتهای منطقه را گرفتار جنایات خود کرد ، اینک توان جنایت آزادانه ندارد ، اما آیا مجازات عادلانه خواهد شد!؛ همان طورکه سقوط بی مقاومت بغداد به رغم وجود نیروهای گسترده نظامی ، فداییان صدام و حفر خندقهای متعدد باور نکردنی بود و همان طور که فرار صدام از دست نیروهای اشغالگر و زندگی مخفیانه 8 ماهه در عراق اسرارآمیز است ، بی تردید دستگیری دیکتاتور بغداد هم بدون معما نخواهد بود.
پیش از این ، به نظر می رسید با توجه به این که صدام حداکثر توان مخفی شدن در 15 درصد از خاک عراق راداشت و همین طور با توجه به همکاری همه نیروهای معارض صدام در گذشته با نیروهای امریکایی و به طور نمونه پیدا کردن و کشتن آسان عدی و قصی ، فرزندان وی ، امریکا دقیقا از محدوده اختفای او خبر داشته است و تاخیر در عملیات به دام انداختن وی تنها برای برنامه ریزی مناسب و لحاظ کردن کلیه اقدامات امنیتی لازم برای تسلط کامل اشغالگران بر صدام و حلقه یاران درجه اول او و گامی در جهت کنترل و تخفیف حملات اخیر به اشغالگران بوده است.
بدیهی است که نگاه غیراحساسی و دوراندیشانه به سوابق صدام از زمان به دست گیری قدرت در عراق تا دیروز و هنگام دستگیری و همین طور سوابق مشابه سایر دیکتاتورهای جهان که روزی هم پیمان امریکا بوده و روزی هدف او قرار گرفتند ، به ما می آموزد که در انتظار مواجهه صدام با تاریخ نباشیم.
اکنون در پس خوشحالی مردم عراق ، ملت ما و همه آزادیخواهان جهان ، این ابهام ، آزاردهنده است که آیا اشغالگرانی که مدعی هدیه آوردن آزادی برای عراقی ها هستند ، اجازه محاکمه صدام را توسط خود ملت عراق و کسانی که او به آنها ظلم کرده است خواهند داد؛ آیا آنها اجازه می دهند تا صدام به عنوان جنایتکار جنگی ، عادلانه و در دادگاهی علنی حاضر شود و آزادانه از آنچه بر سر مسلمانان آورده و آنان که محرک او بوده اند ، سخن بگوید!؛.
صدام ، تاریخی از شرارت است که تنها با حمایت قدرتهای خارجی و سکوت آنها در جنایات خود اصرار می ورزید و بی تردید اگر این حمایت ها نبود ، او جسارت آن جنایات را هرگز نداشت.
مطابق اسنادی که فاش شده ، صدام از همان هنگام که جوانی شرور بود و در روستای العوجه تکریت با سلاح کمری به تهدید مردم می پرداخت ، مورد توجه سرویس های جاسوسی غرب و بویژه امریکا بوده است.
او در سال 1959 پس از ناکامی در ترور عبدالکریم قاسم که منجر به مجروح شدن او شد ، از عراق فرار کرد و به مصر رفت و در همان جا مورد توجه سفارت امریکا در قاهره قرار گرفت.
این ارتباط در سال 1961 تحکیم شد و مطابق آنچه ژنرال مصطفی طلاس ، وزیر دفاع سوریه در سال 1989 گفت: مدارک و شواهدی این مطلب را تایید می کنند.
او سپس در سال 1968 با کمک مستقیم امریکا و همکاری ژنرال احمدحسن البکر علیه عبدالرحمن عارف ، رئیس جمهور وقت کودتا کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، امریکا حسن البکر را که فرد معتدلی بود کنار گذاشت و زمینه به دست گرفتن قدرت توسط صدام را فراهم کرد.
پس از آن بود که در سال 1979 صدام با چراغ سبز امریکا حمله 8 ساله ای را به انقلاب مردم ایران تحمیل کرد و مطابق اسناد سیا ، اطلاعات اصلی او برای حمله به ایران و استمرار آن توسط امریکا و از جمله ماهواره ها و 4 هواپیمای آواکس صورت گرفت.
تعداد زیادی از شرکت های امریکایی و غربی در تجهیز صدام به انواع سلاحهای کشتار جمعی علیه ایران مشارکت کردند و به طور نمونه رامسفلد، وزیر دفاع فعلی امریکا در میانه دهه 90 بارها با سفر به عراق و دیدار با صدام نیازهای تسلیحاتی را برآورده می ساخت.
با چنین تاریخچه ای و همین طور سناریویی که تحت عنوان مبارزه با تروریسم پس از حادثه مشکوک 11 سپتامبر توسط جناح بازهای کاخ سفید برای تسلط بر منابع منطقه و جهان اسلام آغاز شد ، بسیار ساده انگارانه است که باور کنیم اشغالگران عراق تصمیم گیری درباره دیکتاتور قرن را به ملت رنجور عراق خواهند سپرد و یا این که اجازه آزادانه سخن گفتن در محکمه ای عادلانه و علنی را به وی خواهند داد; اکنون فقط باید گفت «صدام تمام شد» چون نقش آفرینی او برای مافیای قدرت جهانی به پلان آخر خود رسیده است.
او در دامان امریکا محو خواهد شد و هرگز اجازه سخن گفتن آزادانه نخواهد یافت.
نکته پایانی هم این که امام خمینی (ره) 2 دهه پیش فرمود: «صدام رفتنی است» و همین گونه نیز شد.
یاد آن بزرگ و یاران شهیدش گرامی باد.

پرویز اسماعیلی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها