صدها تظاهرکننده مسلمان مالزی روز جمعه خواستار اقدام قاطع دولت سوئد علیه تعدادی از روزنامه های این کشور شدند که کاریکاتورهای موهن پیامبر گرامی اسلام (ص) را مجددا چاپ کرده بودند.
کد خبر: ۳۱۸۳۹۰

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ، تظاهرکنندگان که در برابر ساختمان سفارت سوئد در کوالالامپور تجمع کرده بودند، پرچم این کشور را به آتش کشیدند و شعار "زنده باد اسلام" و "مرگ بر سوئد" سر دادند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود "از یازده سپتامبر درس بگیرید!" و "ما در راه دفاع از پیامبرمان می جنگیم."

آنها همچنین تصویر لارس ویلکس Lars Vilks ، کاریکاتوریستی که در سال 2007 میلادی، تصویر موهنی از پیامبر گرامی اسلام (ص)را کشیده بود، اتش زدند.

سابکی یوسف از اعضای حزب اسلامی پان مالزی که در این تظاهرات شرکت کرده بود با غیر قابل قبول خواندن اقدام روزنامه های سوئدی گفت "ما از دولت سوئد می خواهیم اقدامی جدی را علیه این روزنامه ها و نیز این کاریکاتوریست انجام دهد."

هلنا سانگلند، سفیر سوئد خواستار گفتگوی بیشتر با مسلمانان به منظور ایجاد درک متقابل شد ولی به اقدام خاص دولت سوئد علیه روزنامه ها اشاره ای نکرد.

وی با تاکید بر اینکه کشورش به اصل آزادی بیان احترام می گذارد، گفت: "این قبیل حوادث تاثیری بر روابط دوجانبه مالزی و سوئد نخواهد داشت."

در سال دو هزار و شش میلادی نیز اقدام یک روزنامه دانمارکی در چاپ کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام (ص) خشم و اعتراض شدید مسلمانان جهان را در پی داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها