پیشنهاد هفته

یک دل سیر گریه

چند بار تا حالا از دست دنیا ناراحت شدید؟ چند بار تا حالا زندگی برایتان آن‌قدر سخت شده که فقط گریه توانسته کمکتان کنند؟ این روزها، روزهای گریه است. اگرچه تاسوعا و عاشورا گذشته‌اند، اما مناسبت‌های دیگر ماه محرم و صفر در راه هستند. این روزها، روزهای گریه بر تنهایی آدم‌هایی است که برای عقیده‌شان جان خود را از دست دادند. آیا خود ما حاضر هستیم که این کار را انجام دهیم؟ آیا به نظرمان عقیده‌ای وجود دارد که ارزش مردن را داشته باشد؟ این روزها هم زمان خوب گریه کردن است، هم زمان خوب فکر کردن، هم زمان بالا بردن اطلاعات درباره عاشورا و محرم است، هم زمان خوب حرف زدن درباره این اتفاق بزرگ. سوالات زیادی برای خیلی از ما مطرح است که می‌توانیم در این روزهای با هم بودن تا نیمه‌های شب از هم بپرسیم.
کد خبر: ۳۰۳۳۱۳

در این روزها همه هم می‌گویند که باید برای جلوگیری از خرافات، روحانیون وارد عمل شوند. برای روحانیون هم برنامه‌ریزی شده که بتوانند با آگاهی بیشتر این موارد را برای مردم بازگو کنند. چند برنامه هم خاص این روزها است. مثلا به مناسبت ایام محرم پس زمینه‌های مذهبی با موضوع واقعه عاشورا تولید شده است که در برگیرنده 11اثر از آثار استادان تجسمی است. این پس‌زمینه‌ها به همراه سخنان بزرگان، حدیث روز و همچنین اشعاری با موضوع واقعه عاشورا به صورت روزانه و به مناسبت مربوط به هر روز در صفحه رایانه کاربر ظاهر می‌شود. ترتیب شروع تصاویر با ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا آغاز شده و با ورود کاروان به کوفه پایان می‌پذیرد.

همه می‌توانند این نرم‌افزار را از این نشانی www.artehran.ir دانلود کنند. این کار را هم در این روزها می‌توانید انجام دهید: رفتن و دیدن 72 تابلو ازآثار برتر چهارمین سوگواره پوسترهای عاشورایی در حوزه هنری و خانه هنرمندان ایران. پرداختن به وجوه زیبایی‌شناسانه قیام عاشورا با بهره‌گیری از ابزار هنر نقاشی و گرافیک نکته‌ای است که در این تابلوها به چشم می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها