تشنج در مجلس

اعتراض به مطالب نشریه ای مربوطه به کمیته دانشجویی دبیرخانه حمایت از فلسطین باعث به تشنج کشیدن مجلس شورای اسلامی شد.
کد خبر: ۳۰۰۰۱۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس، اعتراض به مطلب مندرج در این نشریه از سوی حمیدرضا رسایی نماینده تهران درخصوص عدم حمایت از مردم فلسطین و موضعگیری دبیر‌ آن (علی اکبر محتشمی پور) باعث به تشنج کشیدن جو مجلس شد.

حمید رسایی نماینده تهران در پایان جلسه علنی امروز در تذکری به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مجله ای در جا نامه ای نمایندگان مجلس قرار داده شده که مربوط به کمیته دانشجویی دبیرخانه حمایت از فلسطین مجلس شورای اسبلامی است.

وی با اشاره به اینکه این نشریه به عنوان مواضع مجلس محسوب می‌شود، بخش هایی از متن های این نشریه را قرائت کرد.

«به نظر می رسد زمان آن رسیده که سوای گفتمان رسمی حاکمیت که سعی دارد تا بهره گیری از رسانه های رسمی و غیررسمی مسئله فلسطین را دغدغه عمومی مردم و در راس آن دانشجویان معرفی کند از زوایه ای دیگر منطبق با واقعیات جامعه به موضوع نگاه کنیم»

رسایی خاطرنشان کرد: در بخش های مختلف این نشریه،که رئیس کمیته آن را نوشته آمده است:«دغدغه اصلی مردم و دانشجویان ایران مسئله فلسطین نیست» حتی سوال هایی را به عنوان سوالات مردم مطرح کرده است. مانند اینکه:«چرا باید از کسانی دفاع کنیم که خودشان سرزمین خود را به صهیونیست ها فروخته اند مگر نه اینکه ما شیعه ایم و دفاع از سنی ها معنایی ندارد».

رسایی گفت:این مواضع ملت ایران نیست نشانه آن هم همین نمایندگان هستند یک طیف اقلیت در جامعه چنین تفکراتی دارند که این ها آدم هایی شکست خورده و ورشکسته هستند.

وی گفت: از آنها می پرسم در این نشریه نسبت به شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران چرا هیچ موضعی گرفته نشده است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آقای محتشمی پور چرا با دستی که در راه فلسطین قطع شده سیلی به گوش فلسطینی ها می زند.

وی گفت: رئیس مجلس باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد چرا که این نشریه با پول بیت المال تهیه شده است.

محمد حسن ابوترابی نایب رئیس مجلس که جلسه را از نیمه اداره می کرد در پاسخ به این تذکر گفت: مناسب بود این مطلب درصحن علنی قرائت نمی شد و مجلس اقدام درستی در این راستا انجام می داد.

در ادامه ، مهدی کوچک زاده دیگر نماینده اصولگرای مجلس با عصبانیت خطاب به ابوترابی گفت: شما باید اعلام کنید تذکر ما وارد است یا خیر.

در این هنگام حمید رسایی نیز با عصبانیت این خواسته را تکرار کرد.
 
اما مصطفی کواکبیان نماینده سمنان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس خواستار تذکر شد اما رئیس مجلس اجازه دادن تذکر را نداد.

نماینده سمنان پس از ممانعت رئیس مجلس با صدای بلند خطاب به ابوترابی مجدداً درخواست خود را تکرار کرد و به سمت جایگاه هیئت رئیسه رفت.

ابوترابی نهایتاً اجازه دادن تذکر داد اما همین که استناد وی به بند 11 ماده 23 را که در خصوص حفظ شأن و جایگاه مجلس بود شنید اعلام کرد تذکر شما وارد نیست و میکروفون کواکبیان را قطع کرد.

این اقدام باعث شد کواکبیان با صدای بلند و با عصبانیت با وی سخن گفته و از شیوه اداره جلسه او شدیداً انتقاد کند.

وقتی ابوترابی تذکر کواکبیان را وارد ندانست، رسایی که برای ترک صحن مجلس مردد بود و منتظر نتیجه کار بود چندین بار به دور کواکبیان تردد کرد و پس از آنکه متوجه شد ابوترابی مانع بیان این تذکر است با صدای بلند گفت: «ابوترابی شیره ، احسنت به آقای ابوترابی »

رسایی خطاب به کواکبیان گفت:‌«صدای کلفتت را در راه دفاع از فلسطین بکار ببر».

در این هنگام تعدادی از نمایندگان مخالف کواکبیان با شعار مرگ بر اسرائیل حمید رسایی را تایید کردند.

برخی از نمایندگان نیز با جمع شدن به دور کواکبیان اعلام کردند مجلس جای عربده کشی نیست.

قاسم محمدی نماینده اردبیل به طعنه به کواکبیان گفت: آدم کش ها را عشق است کمی از اسراییل حمایت کن آقای کواکبیان.

همین اقدام باعث به تشنج کشیده شدن جو مجلس شد و برخی از نمایندگان به دنبال آرام کردن نمایندگان نهایتا صحن علنی مجلس را ترک کردند.

امیری – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها