هشدار به بانوان

بروز برخی حوادث که تا مدت‌ها احساسات عمومی را جریحه‌دار می‌کند، عمدتا جرایمی هستند که در حاشیه شهرهای بزرگ اتفاق می‌افتند.
کد خبر: ۲۹۹۷۹۲

مهاجرت و تقابل فرهنگ‌های مختلف در شهرک‌ و شهرستان‌های حاشیه‌ای کلانشهرها عملا شرایطی را ایجاد می‌کند که زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورد و توجه ویژه‌ای را برای پیشگیری از جرم گوشزد می‌‌نماید.

برای نمونه حوادثی که در ارتباط با بیجه اتفاق افتاد یا حادثه‌ای که چندی پیش یک شرور در بیابان‌های اطراف کهریزک تهران برای یک زن رقم زد. یا این نمونه اخیر که 4 شرور تبهکار به بهانه مسافرکشی اقدام به ربودن زنان و دختران جوان کرده و سپس با ایجاد رعب و وحشت و حمله به آنها موجب مرگ یک زن جوان شده‌اند، همگی نمونه‌هایی از وقوع جرایم در حاشیه کلانشهرها هستند که نیازمند تحلیل و تبیین از سوی همه مسوولان است.

با توجه به بروز برخی جرایم خشن ، قانونگذار اخیرا اصلاحاتی را در ارتباط با مجازات مرتکبین این قبیل جرایم در نظر گرفته است که در مواد 652 و 653 قانون مجازات اسلا‌می با صراحت مجازات مربوط به سرقت‌های به عنف مورد تاکید جدی قرار گرفته و در ارتباط با جنایت نیز مجازات قصاص پیش‌بینی شده است.

اما بر این عقیده‌ام در خبر مربوط به قربانی شدن زن جوان در بیابان‌های پاکدشت، یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به صورت جدی مورد توجه خانم‌ها قرار گیرد و این نکته سوار نشدن خانم‌ها به خودروهای فاقد مجوز مسافرکشی است. متاسفانه برخی خانم‌ها با وجود هشدارهای رسانه‌ای درخصوص ارتکاب جرم از سوی مسافرکش‌های شخصی، هنوز این موضوع را باور ندارند که ممکن است خودرویی که آنها سوار شده‌اند متعلق به یک تبهکار باشد و این بی‌توجهی با کمال تاسف گاه موجب رخدادهای بسیار تلخی می‌شود که حتی ممکن است مرگ آنها را در پی داشته باشد؛ درست همانند سرنوشت زن جوانی که سوار خودروی 4 تبهکار شرور شده و متاسفانه جان خود را از دست داد.

فراموش نکنیم دقت و هوشیاری شهروندان و توجه لازم به هشدارهای ارائه شده از سوی مسوولان قضایی و انتظامی اولین گام برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و در کنار آن، این نگرش نیز وجود دارد که رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی می‌توانند به سهم خویش با ارائه هشدارهای لازم و بموقع برای کاهش جرم، به یاری مردم و مسوولان بیایند.

در ارتباط با پرونده اعضای این باند نیز یادآوری می‌کنم که خبر فوق موجب سلب امنیت روانی مردم منطقه پاکدشت شده است که در این ارتباط به عنوان رئیس دادگستری پاکدشت دستور ویژه‌ای صادر کرده‌ام تا پرونده اتهامی متهمان به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

سید ولی‌الله حسینی
رئیس دادگستری پاکدشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها