پوریا ناظمی: انتشار نتایج بررسی‌های انجام شده روی داده‌هایی که در حین ماموریت بمباران ماه به زمین ارسال شد، موجی از هیجان را بین علاقه‌مندان اکتشافات فضایی زنده کرد. براساس این نتایج که شامگاه روز جمعه منتشر شد، بررسی‌ها نشان داده است حجم قابل توجهی آب در ذرات خارج شده از ماه بر اثر برخورد دیده شده‌‌اند.
کد خبر: ۲۹۴۴۷۸

یکی از پژوهشگران این پروژهبه نام آنتونی کولاپرت در این باره به خبرگزاریAP گفت: ما در این عملیات، موفق به کشف آب شده‌ایم و آن هم نه کمی آب، بلکه برای اولین بار صحبت از مقادیر عظیمی آب در لایه‌های سطحی ماه است، ما توانستیم حدود 25 گالن آب (حدود 100 لیتر)‌ را در خلال برخورد شناسایی کنیم و تازه این فقط بخشی از آبی است که ما توانسته‌ایم شناسایی کنیم و مقدار اصلی، بسیار بیشتر از این میزان است، این کشف به قدری جالب بود که گوگل روز گذشته لوگوی خود را به این موضوع اختصاص داد.

این کشف شاید یکی از مهم‌ترین یافته‌های ناسا در سال‌های اخیر باشد، چرا که وجود مقادیر بزرگ آب در سطح ماه، انجام ماموریت‌‌های آینده به مقصد این قمر شگفت‌انگیز را تضمین خواهد کرد.

وجود آب، بسیاری از مشکلات ماموریت‌های آینده‌ را برطرف خواهد کرد و ایده‌های پیش‌رویی همچون ساخت شهرک‌های تحقیقاتی را امکان‌پذیر می‌سازد، در عین حال علاوه بر ارزشی که آب در ارتباط با آینده ماموریت‌های فضایی دارد، به ما کمک می‌کند تا درک جدیدی نسبت به تحول اجرام منظومه شمسی به دست آوریم.

به نظر می‌رسد ماه بار دیگر در کانون توجهات علاقه‌مندان علم قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها