ایران و اردن به مصاف هم می‌روند

قطبی نگران ورزشگاه خالی

وقتی افشین قطبی، کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با اردن را، با دعوت مردم به ورزشگاه شروع می‌کند، مشخص می‌شود که نگرانی بازی در ورزشگاه خالی، حالا به دغدغه‌ای بزرگ برای تیم ملی تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۹۳۶۵۳

جواد نکونام هم که به عنوان کاپیتان، در نشست خبری دیروز حاضر بود، نتوانست از کنار این قضیه بگذرد. او با ناخوشایند توصیف کردن این اتفاق گفت: «باید درک کنیم که مردم از نرفتن تیم ملی به جام‌جهانی ناراحت هستند. اما باید آنها را با تیم ملی آشتی دهیم و دوباره تماشاگران را کنار خود داشته باشیم. چیزی که می‌توانم بگویم این است که فوتبال با نرفتن به جام‌جهانی تمام نشده است و باید شکست‌‌ها را فراموش کنیم و به فکر موفقیت‌های جدید باشیم. به عنوان بازیکن تیم ملی به جرات می‌گویم ؛ فوتبال بدون تماشاگر، روح ندارد و باید تماشاگران قهر خود را با تیم ملی تمام کنند.»

این موضع مشترک تمام بازیکنان ملی‌پوشی است که امروز می‌خواهند با حمایت تماشاگران ایرانی، پیروزی بر اردن در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا را جشن بگیرند. در این میان، جمعیت حامیان هواداران فوتبال نیز در بیانیه‌ای خطاب به تماشاگران، از همه آنها خواست با حضور خود در ورزشگاه آزادی، به یاری تیم ملی بشتابند. فدراسیون فوتبال هم بیکار ننشسته و از امکان رایگان بودن بازی امروز خبر می‌دهد. البته این وعده مهدی تاج مشروط است، چراکه نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید: در صورت یافتن اسپانسر، تماشاگران می‌توانند به‌صورت رایگان دیدار تیم‌های ملی ایران و اردن را تماشا کنند!

حریف امروز تیم ملی، حال و روز خوشی در جدول گروه 5 ندارد. اردنی‌ها هم‌اکنون با یک امتیاز، پایین‌تر از تایلند 2 امتیازی و سنگاپور 3 امتیازی قرار دارند و حالا باید در آخرین بازی دور رفت، مقابل قوی‌ترین تیم گروه قرار بگیرند. سختی 2 بازی پیاپی با ایران، از نگاه عدنان حمد، سرمربی اردن دور نماند. او دیروز با اشاره به این‌که صعود‌نکردن ایران به جام جهانی، انگیزه‌های این تیم را برای موفقیت در این بازی‌ها بیشتر کرده است، می‌گوید: «ایران تیم بزرگی است، اما ما هم از پیش باخته نیستیم و تمام تلاشمان را برای جدا شدن از قعر جدول خواهیم کرد.»

تیم ملی فوتبال کشورمان که تیم شصت و دوم رده‌بندی فیفاست؛ در حالی مقابل اردن صف‌آرایی می‌کند که در 9 مسابقه اخیر مقابل این تیم، 5 بار به پیروزی رسیده، 3 بار تن به شکست داده و یک بار هم مساوی کرده است. این‌که ما 4 بازی از 9 بازی اخیر مقابل اردن متوقف شده‌ایم، خود نشان‌دهنده قابل احترام بودن حریف امروز تیم ملی است. قطبی هم این موضوع را تایید می‌کند: «تیم‌های عربی معمولا مشکلاتی برای ایران به وجود خواهند آورد و می‌دانم که شاهد بازی بسته‌ای از تیم اردن خواهیم بود، اما آمادگی و هماهنگی بازیکنان بسیار بالا بوده و تنها هدف ما در این بازی، کسب پیروزی و گرفتن 3 امتیاز است. امیدوارم با حمایت مردم و رسانه‌ها بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.» بازی امروز ایران و اردن ساعت 18 آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها