معاون رئیس‌جمهور خبر داد

کمک 30 میلیونی به نوآوران علمی

گروه جامعه: معاون علمی رئیس‌جمهور از اعطای 30 تا 300 میلیون ریال کمک بلاعوض به نوآوری‌های علمی ‌کاربردی خبر داد. نسرین سلطانخواه در نشست مشترک با مجلس با تشریح برنامه جامع پشتیبانی از مخترعان و نوآوران در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان گفت: از جمله اقدامات ساختاری و زیربنایی این معاونت در جهت شناسایی مخترعان و فراهم کردن زمینه حمایت از آنان، راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ارزیابی علمی اختراعات به منظور بررسی و تایید علمی اختراعات با همکاری وزارتخانه‌های علوم و بهداشت بوده است.
کد خبر: ۲۸۸۳۰۶

وی به ایسنا گفت: عموم مخترعان دارای اختراع ثبت شده می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی بنیاد ملی نخبگان به نشانی www.bmn.ir به این سامانه دسترسی یافته و اطلاعات مربوط به نوآوری خود را در آن ثبت و مدارک لازم را ارئه کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: پس از طی مراحل داوری و کارشناسی، حداکثر در مدت 45 روز نتیجه ارزیابی علمی نوآوری و تاییدیه علمی آن به اطلاع مخترعان خواهد رسید. سلطانخواه خاطرنشان کرد: به اختراعاتی که در این سامانه از نظر علمی و قابلیت‌های نوآورانه وکاربردی به تایید برسند، اعتبار پژوهش و نوآوری بنیاد ملی نخبگان شامل 30 تا 300 میلیون ریال کمک بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه تحول قابل توجهی در بررسی و تایید علمی اختراعات و فراهم شدن زمینه تجاری‌سازی نوآوری‌ها در کشور ایجاد خواهد کرد. رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: از آغاز اجرای این طرح در یک سال گذشته، اعتبار پژوهش و نوآوری بنیاد ملی نخبگان به بیش از یکهزار اختراع و نوآوری به منظور تکمیل و تجاری‌سازی آنها با نظارت دفاتر استانی نخبگان، پارک‌های علم و فناوری و صندوق حمایت از پژوهشگران پرداخت شده است.

وی افزود: حجم اعتبار پرداختی تا پایان سال 1387 بالغ بر 50میلیارد ریال بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها