احتمال تغییر در ترکیب و روش بازی تیم ملی

قطبی: منتظر ثبت لحظات شیرین باشید

گروه ورزش: امکان تغییر در ترکیب و روش بازی تیم ملی، شاید این وعده قطبی دوستداران تیم ملی را به موفقیت در بازی چهارشنبه امیدوارتر کند. روز گذشته قطبی با اشاره به این‌که برنامه‌های ویژه‌ای برای دیدار روز 27 خرداد برابر کره‌جنوبی دارد، عنوان کرد: «با توجه به بررسی‌های لازم و شناختی که از حریف دارم احتمالا شاهد تغییراتی در سیستم و روش بازی تیم ملی و همچنین ایجاد تغییرات در برخی پست‌ها خواهیم بود.»
کد خبر: ۲۶۰۰۲۱

منصور پورحیدری هم این تغییر را تایید کرد و بدون آن‌که بخواهد اشاره‌ای دقیق به جزئیات برنامه کادر فنی داشته باشد، گفت: «با توجه به اهمیت پیروزی در مقابل کره‌جنوبی، کادر فنی تیم ملی به‌دنبال استفاده از ترکیبی هجومی مقابل آنهاست، ضمن این‌که نباید از کارهای دفاعی غافل شویم و به حریف اجازه گلزنی بدهیم.»

تیم ملی صبح و بعدازظهر دیروز در سئول زیر نظر افشین قطبی و دستیاران هلندی‌اش تمرین کرد. بر همین اساس مهدی تاج، نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ارتباطی تلفنی با مسوولان فدراسیون شرایط تیم ملی را مطلوب توصیف و اعلام کرد هیچ بازیکن مصدومی در اردو حضور ندارد.

افشین قطبی هم در گفتگو با مهر ضمن مطلوب ارزیابی کردن آخرین وضعیت ملی‌پوشان گفت: «از زمانی که وارد سئول شده‌ایم، برنامه‌هایمان را اجرا کرده‌ایم و خوشبختانه تمامی بازیکنان در شرایط روحی و جسمانی مطلوبی به‌سر می‌برند. تاکنون 3 جلسه در سئول تمرین کرده‌ایم و امروز هم در روز یک جلسه تمرین خواهیم کرد تا برای دیدار روز چهارشنبه در آمادگی کامل قرار داشته باشیم.»

قطبی سپس در پاسخ به این سوال که از تیم قبلی کره‌جنوبی در زمان حضور شما در کادر فنی این تیم، چند بازیکن در تیم فعلی حضور دارند، خاطرنشان کرد: از 11 بازیکن اصلی این تیم 9 بازیکن از زمان حضور من در کادر فنی کره‌جنوبی باقی مانده‌اند که حالا از بازیکنان اصلی این تیم به شمار می‌روند. با این شرایط فکر می‌کنم شناخت بسیار خوبی از نحوه بازی انفرادی و گروهی کره‌جنوبی داشته باشم و بتوانم از این شناخت به سود تیم ملی فوتبال کشورمان استفاده کنم.

سرمربی تیم ملی افزود: «بازی سخت و حساسی را پیش‌رو داریم و امیدوارم بتوانیم در دقایق وقت اضافه و پس از 90 دقیقه بهترین و شیرین‌ترین لحظات را برای فوتبال ایران رقم بزنیم و به یک پیروزی بزرگ دست پیدا کنیم.»

البته جدی‌ترین نگرانی کادر فنی خستگی ناشی از سفر طولانی به کره‌جنوبی است. این مساله را منصور پورحیدری، سرپرست تیم ملی عنوان می‌کند: «خوشبختانه جو دوستانه‌ای بر فضای تیم ملی حاکم است و تمامی 24 بازیکن حاضر در کره‌جنوبی در سلامت کامل به سر می‌برند. تنها نگرانی ما خستگی بدنی بازیکنان به‌واسطه سفر طولانی به کره‌جنوبی است که امیدوارم در فاصله چند روزه‌ای که تا دیدار با تیم ملی کره مانده کادر فنی و پزشکی تیم بتواند با تمرینات با نشاط و توصیه‌های لازم این خستگی را برطرف کند.

پیش از این به دلیل آب و هوای شرجی کره‌جنوبی هم نگرانی‌هایی وجود داشت که خوشبختانه برطرف شد. این روزها آب و هوای سئول چندان گرم و شرجی نیست و دیدار با کره هم ساعت 8 شب و در ساعات خنکی هوا برگزار خواهد شد.

در این میان مسوولان فدراسیون فوتبال و کادر فنی از بالا بردن روحیه ملی‌پوشان غافل نبوده‌اند و قرار است مبالغ پاداش در نظر گرفته شده برای بازیکنان تیم ملی، از سوی مسوولان کمیته فرهنگی فدراسیون به کره‌جنوبی ارسال تا بین بازیکنان تقسیم شود.

این اقدام به دنبال شنیده ‌شدن صدای اعتراض برخی ملی‌پوشان بابت دریافت نکردن مطالبات مالی خود از فدراسیون فوتبال انجام می‌شود تا تیم ملی با روحیه‌ای مضاعف در روز چهارشنبه به مصاف کره‌جنوبی برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها