سردشت همچنان «شیمیایی» است‌

ارومیه - خبرنگار جام‌جم: تاکنون 6 هزار نفر از قربانیان و آسیب‌دیدگان بمباران شیمیایی سردشت، در کمیسیون‌های پزشکی ویژه معاینه شده‌اند. دکتر علی وفاشعار، سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: در این کمیسیون‌ها برای 1400 نفر از مصدومان پرونده جانبازی تشکیل شد.
کد خبر: ۲۱۲۸۹۹

 وفاشعار افزود: درخواست‌های 350 نفر از بانوان مصدوم شیمیایی نیز مورد بررسی قرار گرفت. در بمباران شیمیایی شهرستان سردشت در 7 تیرماه سال 66، یکصد و شانزده نفر به شهادت رسیدند و هزاران نفر مصدوم شدند.

بوکان برای «ادب» بزرگداشت گرفت‌

 از سوی دیگرهمایش بزرگداشت ادیب برجسته «مصباح‌الدیوان ادب» در بوکان برگزار شد.

این همایش را جمعی از پژوهشگران، نویسندگان و شاعران استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه در سالن سینما وحدت این شهر برگزار کردند.

عباسی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان اظهار امیدواری کرد که با مشارکت گسترده محققان و هنرمندان، این گونه همایش‌ها هر سال پربارتر شود. عباسی همچنین از نامگذاری یکی از خیابان‌ها به نام مصباح‌الدیوان ادب و نصب تندیس این شخصیت فرهیخته در یکی از میدان‌های شهر بوکان خبر داد.

در این همایش موضوعاتی در حوزه‌های مختلف و ظرایف ادبی اشعار مصباح‌الدیوان ادب قرائت شد. عبدالله بیگ ادب، معروف به مصباح‌الدیوان از منشیان و ادیبان اواخر عصر قاجار بود که به 3 زبان کردی، فارسی و عربی شعر سروده و درعرصه‌های خطاطی و نقاشی هم مهارت داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها