از آقای رایکو ترومن متشکریم که یک سال و اندی هدایت تیم ملی بسکتبال را به عهده داشت و زحمات همه مربیان و دیگر عوامل بسکتبال ایران را به بار نشاند و تیم ملی را برای نخستین‌بار در قله افتخار بسکتبال آسیا قرار داد.
کد خبر: ۲۰۷۲۴۰
همچنین از آقای صرب بسکتبال ایران سپاسگزاریم که در المپیک باعث باخت مفتضحانه بسکتبال ایران نشد و در شرایطی که همگان باخت‌های تیم ملی را شاهد بودند، با کمک دیگران و وابستگان به بسکتبال کشور! کسی به این شکست‌ها سخت نگرفت.

در قبال این جملات ستایش‌آمیز از رایکو ترومن انتظار داریم جملات مشابه نثار بسکتبال ایران کند چون با استفاده از پتانسیل و توانمندی‌های بسکتبال کشورمان توانست اعتبار کسب کند و در میان تیم‌های آسیایی مطرح شود.

کسی که در هلند با یک تیم باشگاهی ناموفق بود و در یونان کاری از پیش نبرده بود، به یکباره در ایران با بسکتبالی رو به‌ پیشرفت روبه‌رو می‌شود و با استفاده از خلاقیت ستارگانش نظیر حدادی، کامرانی، نیکخواه بهرامی و آفاق قهرمان آسیا لقب می‌گیرد، باید قدرشناس باشد.

بدون تردید نثار این الفاظ به بسکتبال ایران آن هم پس از آن همه محبت‌های اطرافیان! در شان یک مربی حرفه‌ای نیست: «شرایط در فیلیپین 10 برابر بهتر از ایران است. لیگ‌های بهتر، مسابقات مدارس و دانشگاه‌های بهتر و رشد بهتر بازیکنان چیزهایی هستند که ایران از وجود آنها بی‌بهره‌ است.»

با رویت این مصاحبه و اغراق در توصیف بسکتبال فیلیپین، هر کس با مختصر آشنایی از بسکتبال آسیا به آقای ترومن شک می‌کند. فیلیپین قطب سنتی بسکتبال آسیا بوده و در سال‌های اخیر به دلیل برخی محدودیت‌ها از سوی فیبا  آسیا در رده ملی ناموفق ظاهر شده است.

تیم‌های باشگاهی این کشور همواره پایین‌تر از تیم‌های ایرانی قرار گرفته‌اند. حال چرا ترومن بسکتبال ایران را از دیدگاه خود در موضع ضعف قرار داده و بسکتبال فیلیپین را تا این حد بالا برده است، بر بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران پوشیده مانده است.

فیلیپینی‌ها امیدوار هستند تا با به کارگیری یک برنامه سازمان یافته بتوانند به حضورشان در المپیک 2012 لندن کمک کنند. با این حال، به نظر نمی‌رسد که سران بسکتبال فیلیپین قصد استفاده از ترومن به عنوان سرمربی را داشته باشند.

با همه تعریف و تمجیدهای ترومن، مدیر اجرایی فدراسیون فیلیپین آب پاکی را روی دست مرد صرب ریخت که اینجا ایران نیست! بلکه برای روی کار آمدن باید تاییدیه اتحادیه مربیان بسکتبال فیلیپین را داشته باشید.

رایکو ترومن که گفته می‌شود به دلیل بیماری و دیدار با خانواده‌اش از سوی فدراسیون بسکتبال ایران با مرخصی 3 ماهه روبه‌رو است خیلی زود به خوش و بش‌های فامیلی خاتمه داده است و آن طرف قاره آسیا به دنبال تیم جدید می‌گردد حتی شنیده می‌شود او باید به تهران بازگردد تا یک بار دیگر بر سر هدایت تیم ملی صحبت کند.

رایکو ترومن مثل دو هموطن دیگر خود نناد ترایکوویچ و ولادیمیر بوسیناک از حمایت‌های سفت و سخت زوران رادوویچ برخوردار بوده است و اینک علاوه بر حمایت و تایید اتحادیه مربیان بسکتبال فیلیپین به رایزنی‌های رادوویچ امیدوار است؛ چون وی مسوولیت دهان  پرکن توسعه و ترویج بسکتبال در فدراسیون جهانی بسکتبال را به عهده دارد.

محمد رضاپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها