باشگاه مطبوعات علمی

Nature

10 جولای 2008:‌ باز هم در نگاهی گذرا با هم مروری بر یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیا داریم. در ابتدا به سراغ جلدNature می‌رویم که تصویری شماتیک و بسیار زیبا را از یک ویروس مهلک و کشنده با نام Ebolavirus به چاپ رسانده که عامل بیماری ‌کشنده تب هموراژیک می‌باشد که 90 درصد مبتلایان خود را به کام مرگ می‌کشاند.
کد خبر: ۱۹۰۹۷۸

در این شماره با این ویروس زیبا و البته کشنده بیشتر آشنا می‌شوید. جنگی طولانی علیه ویروس آنفلوآنزا عنوان اولین مقاله این شماره Nature است. در این مقاله در کنار تاریخچه دقیق این بیماری تمامی‌‌اقداماتی که در طول تاریخ پزشکی برای کنترل و درمان این بیماری صورت گرفته به طور کامل آورده شده‌‌اند. آنفلوآنزای مرغی باز هم در راه است، عنوان مقاله دیگری است که این هفته Nature بدان پرداخته است. تاریخچه و آخرین وضعیت‌ و آمار این بیماری کشنده موضوعات مورد بحث این مقاله است که می‌توانید با خواندن آن بر آگاهی‌های خود نسبت به این بیماری بیفزایید. در هر صورت این هفته هم مقاله‌های جالبی در موضوعات بیوشیمی، نوروساینس، میکروبیولوژی و ستاره‌شناسی به چاپ رسیده که خواندنشان خالی از لطف نیست.

Europian journal of clinical Nutrition

کلکسیونی از زیباترین و جذاب‌ترین مقالات علم تغذیه را با زبانی البته نه‌چندان عامیانه و ساده می‌توانید در EJCN بیابید. در حقیقت بسیاری از پزشکان بر این عقیده‌اند که EJCN بانک کامل و جامعی از مقالات علم تغذیه است.
شماره جولای EJCN کار خود را با تفاوت‌های اقتصادی در میان طرفداران رژیم‌های غذایی گیاهی شروع کرده است که وضعیت معیشتی افرادی را مورد بررسی قرار داده است که به علل مختلف رژیم‌های غذایی گیاهی را اتخاذ کرده‌اند. اخبار تغذیه‌ای بخش دیگری است که در هر شماره EJCN دیده می‌شود که صدالبته طرفداران پروپاقرصی دارد که هر ماه آن را دنبال می‌کنند. شماره 6 جلد شصت EJCN دریچه‌ای است که شما را با دنیای تخصصی علم تغذیه آشنا می‌سازد و از این رو بود که این هفته ما این مجله را انتخاب کردیم تا بانک مجلات علمی سیب هر چه بیشتر غنی و در حوزه علم تغذیه نیز همچون مقوله‌های دیگر پربار باشد. پس EJCN را هم به فهرست بانک مجلات خود اضافه کنید تا هر چه بیشتر با دنیای تغذیه و پزشکی آشنا شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها