جشنواره بین المللی فیلم های سنیمائی در هند با حضور چهار فیلم از جمهوری اسلامی ایران امروز در دهلی نو آغاز بکار کرد. در این جشنواره که به مدت ده روزه برگزار می شود بیش از صد و پنجاه فیلم از کشورهای مختلف از جمله ایران ، استرالیا، فرانسه ، کره جنوبی ، انگلیس ، آمریکا ، ترکیه ، ژاپن ، مراکش ، چین ، اندونزی ، عراق ، مصر ، افغانستان ، فلسطین و هند به نمایش گذاشته خواهند شد.
کد خبر: ۱۸۷۶۷۷

به گزارش واحد مرکزی خبر ، قرار است چهار فیلم ایرانی بنام های تخت سیاه به کارگردانی سمیرا مخملباف ، تنهایی به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل، آن سه نفر به کارگردانی نقی نعمتی و اتوبوس شب به کارگردانی کیومرث پوراحمد در ده روز برنامه این جشنواره فیلم به نمایش گذاشته شود.

ابوالفضل جلیلی و سعید ابراهیمی فر دو سنیماگر ایرانی به عنوان داور در بخش مسابقه در این جشنواره حضور دارند.

خانم فاطمه معتمد آریا هنر پیشه کشورمان نیز که برای شرکت در این جشنواره دعوت شده است و درباره این جشنواره گفت : این جشنواره تاثیر زیادی بر روی فیلم های دهه اخیر داشته و رویکردی معنوی و فلسفی ایجاد کرده است.

معتمدآریا افزود: زنان در کشورهای آسیایی توانسته اند توانایی های فرهنگی خود را در عرصه سینما نشان دهند و این جشواره نیز با تلاش زنان هندی انسجام یافته است .

وی گفت: هر سال فیلم های ایرانی برای حضور در این جشنواره دعوت می شوند و همچنین سنیماگران ایرانی به عنوان داور نیز در این جشنواره حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها